1

Onderwerp: Hoe pompoen vorm maken?

Hoi Allemaal.

Ik heb een boltaartje gemaakt en nu wil ik die graag bekleden als een pompoen maar hoe doe ik dit?
Hij is natuurlijk niet helemaal rond, nu zag ik wel een heel mooi pompoen bakblik maar 32euro voor 1x een pompoentaart is ook weer overdreven, hoe doen de ervaren taartbaksters dit?
Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen.

Groetjes, Angelique

2

Re: Hoe pompoen vorm maken?

Volgens mij staat dat in de mjamtaart van herfst 2010....

Dank je wel, ik heb hem gelijk besteld!

4

Ik gebruik 2 tulbandvormen, die zet ik op elkaar zodat het een 'ronde' vorm wordt, en dan zitten de ribbels voor de pompoen er ook al in :-) Daarna bekleden.

5

Boltaartje in vorm snijden en dan bekleden.

Dat is toch een TAART waard!

6

Karin09 schreef:

Volgens mij staat dat in de mjamtaart van herfst 2010....

ind. staat in die boekje,

7

Em schreef:

Ik gebruik 2 tulbandvormen, die zet ik op elkaar zodat het een 'ronde' vorm wordt, en dan zitten de ribbels voor de pompoen er ook al in :-) Daarna bekleden.

slim idee maar vraagje hoe doe je dat met het gat in het midden van de tulband? vul je die op met losse stukken cake/biscuit?

Bedankt voor de andere reacties, ik heb vorige week het boekje binnen gekregen en gelijk met het boekje ernaast de taart in de vorm gesneden.
De tip over de tulband vorm lijkt me ook erg handig zeker omdat ook gelijk de lijnen erin zitten.
Het is hoe dan ook wel gelukt! Ik kan helaas geen foto plaatsen vanaf de telefoon. Dat zal ik later even doen.
Bedankt voor de tips.

9

Nara schreef:
Em schreef:

slim idee maar vraagje hoe doe je dat met het gat in het midden van de tulband? vul je die op met losse stukken cake/biscuit?

die vul ik met oranje jelly beans of m&m's voor Halloween!

10

Em schreef:
Nara schreef:
Em schreef:

die vul ik met oranje jelly beans of m&m's voor Halloween!

oww dat is ook een leuk idee natuurlijk!

11

De pompoen taart.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/384257_536680923026423_128293173_n.jpg

Leuk geworden!!

13

Ik was er gisteren naar aan 't zoeken op Google en kwam volgende filmpjes tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=7TP8wlwT9JA (deel 1)
http://www.youtube.com/watch?v=DlbodnPt … ure=relmfu (deel 2)

Hopelijk heb je er wat aan!