1

Onderwerp: Problemen met roal icing

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.. Ik heb problemen met mijn royal icing.
Ik heb zo'n pak van funcakes geloof ik wat ik dan aan moet maken met water.

Het lukt mij niet om de juiste substantie te maken. Ik wil namelijk bloemen maken en die laten uitharden voor de taart voor mijn moeders verjaardag volgende week.

Nu als ik een bloem maar, word die verpest omdat het spul te erg plakt..  Wat kan ik hier aan doen? Meer water toevoegen helpt niet, want dan wordt het weer dunner en kan het geen bloem worden..

... Help?

2

Re: Problemen met roal icing

Meer spul erbij!

Sweet as sugar and everything nice

Dat werkt niet... Dan gaat het alleen maar meer plakken

4

Het klinkt voor mij alsof het veel te vloeibaar is... Het moet een 'drogere' substantie worden...

Sweet as sugar and everything nice

5

Bedoel je dat het aan de bloemennagel plakt? Voor bloemen heb je de juiste consistentie als je pieken kunt trekken van de royal icing. Voor de rest is het belangrijk om alles vetvrij te houden, dus de mengkom even afnemen met een beetje citroensap, spuitmondjes etc. Op de bloemennagel leg je een stukje bakpapier zodat je het er later makkelijker af kunt halen.

6 Laatst bewerkt door taartjejansen (06-10-2012 19:38)

Langer kloppen? het moet echt een doffe witte fluffy massa worden, zoals geklopt eiwit of de binnenkant van een negerzoen. je moet het in een kom op zijn kop kunnen houden en er luchtige pieken van kunnen trekken. Duurt met mijn kenwood zeker 10 minuten voor het goed geklopt is. Dan plakt het ook niet meer, laat het zich makkelijk spuiten en blijft het goed in vorm. Ook de mix even goed zeven van te voren om klontjes te voorkomen en water toevoegen zoals op de verpakking staat.

Succes!

Oh ja, het is natuurlijk met eiwit dus zoals hierboven al is beschreven moet al je materiaal goed vetvrij zijn anders lukt het niet om de massa luchtig te kloppen.

Groetjes Petra

Bedank allemaal voor de reacties..
Moest inderdaad gewoon meer spul door het water en wat langer kloppen.. Het is gelukt in ieder geval! Thnks :D