1

Onderwerp: wat gebruiken voor cc bakken?

hallo allemaal,

ik heb een vraagje over het maken van cc. Wat gebruiken jullie hiervoor? gewoon cakemix (uit de winkel, van bv honig) of gebruiken jullie cc mix? en zo ja welke mix?

wat is hte verschil tussen een mix en een gewone cakemix uit de winkel?

gr. lobke

2

Re: wat gebruiken voor cc bakken?

Ik gebruik beide:

Een gewoon cake recept en funcakemix voor cupcakes. Het voordeel van de laatste is dat het beslag snel klaar is en de structuur van de cupcakes wat fijner. De cupcake is wat steviger waardoor hij makkelijker te versieren is met marsepein of fondant.

eigenlijk zou je ze beide moeten proberen en zelf een keuze maken wat je het lekkerst vind...

3 Laatst bewerkt door renata2 (04-10-2012 13:55)

ik gebruik cakemix, gewoon huismerk. makkelijk en goedkoop. soms doe ik er een smaakje doorheen of stukjes chocolade of ik vul ze met aardbeijam, vaak ook niets er doorheen. altijd lekker  :P .
o ja, en dan de helft van de normale baktijd nemen.

4

Van Funcakes en dan in plaats van de boter, slagroom gebruiken(zelfde gewicht). Heerlijk en ze blijven lang smeuiig

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

5

Het lekkerst vind ik cupcakes van gewoon cakemeel, dus geen mix.  Ik bak dan volgens het 4/4 recept.Ik doe er vaak ook nog een extra eitje in. Op deze manier vind ik ze het lekkerst, en ze blijven behoorlijk lang vers. Hoewel ze bij ons niet echt de kans krijgen om uit te drogen.