1

Onderwerp: eenpersoons taartje

hallo allemaal,

ik zou graag eens eenpersoonstaartjes willen maken maar,,, ik weet niet in welke bakvorm ik ze moet bakken!

ik heb het geprobeerd met een uitgestoken bisquit maar dat vond ik geen succes, allemaal kruimels in mn botercreme en ze waren niet mooi strak.

een muffin blik vind ik ook niet mooi omdat die conisch zijn en ik wil mooie rechte zijkanten...

ik kan natuurlijk zo'n bakvorm kopen maar straks vind ik het toch te veel gepriegel... ik wil het gewoon eens een keer proberen dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

groetjes

2

Re: eenpersoons taartje

Je zou een ring kunnen nemen en je biscuit net iets kleiner uit kunnen steken. Misschien zelfs even invriezen zodat het niet zo kan kruimelen. Papiertje of cellofaan tegen de ring aan (anders krijg je de taart er nooit meer uit). Dan leg je de plak biscuit in de ring. Vult de overige ruimte aan de zijkant van het biscuit meteen met botercreme, vulling erin, volgend laagje, et cetera. Zijkanten steeds dichtspuiten. Ring even in de vriezer en tjoep, je wipt je taart er zo uit. Botercreme met een warm paletmes gladstrijken en je bent zover lijkt me zo. Succes!

3 Laatst bewerkt door taartjejansen (02-10-2012 12:00)

Uitsteken gaat prima als je biscuit is ingevroren dan kruimelt het niet zo. Bij het afsmeren steeds goed je mes schoonschrapen aan de rand van je kom dan komen er ook niet steeds nieuwe kruimels op de taartjes. eventueel kun je er voor kiezen om 2 x af te smeren. dus 1 x met wat kruimels goed hard laten worden en daarna nog een kreumelloze laag eromheen. Anders heb je heel mooie bakpannen voor een persoonstaartjes rond en vierkant. Zijn in de webshop te koop.

Groetjes Petra

4

oooo daar had ik niet aan gedacht om mn bicuit eerst in te vriezen :o
ik ga het van het weekend gelijk proberen!!

en als dat niet lukt kan ik altijd het idee van jouw gaan doen brwie!!

nou heel erg bedankt voor de antwoorden en groetjes

vivi