1

Onderwerp: Eerste taart verjaardag zoon.

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en was de recepten aan het door zoeken omdat ik volgende maand een taart wil maken voor de verjaardag van onze zoon. Maar er staan zoveel recepten op........ik heb wel al een kleine proef gemaakt met het kapselbeslag en dat was op zich goed gelukt. Maar vind het wel erg naar merengue (ei) smaken. Is dit minder als je het vult? Of zou ik dan een ander recept moeten gebruiken?
Ik wil een stapel taart maken kan je ze gewoon op elkaar zetten of moet er iets tussen?
Iemand eel lekker idee voor lichte vulling voor een kinderverjaardags taart?
Natuurlijk volgt er een foto tegen die tijd.
Alvast bedankt voor de tips voor deze beginneling!

2 Laatst bewerkt door Sannn (04-10-2012 13:06)

Re: Eerste taart verjaardag zoon.

Hoi Purdy,
Welkom op ons gezellige forum!

Antwoorden op je meeste vragen kun je vinden in de FAQ.
http://www.deleukstetaarten.nl/faq

Groetjes San

3

gebruik je de biscuitmix? dat is het makkelijkst en lekkerst!
voor kinderen zou ik gaan voor chocolade of aardbei (bijv toetje van mona) met een laagje aardbeijam en/of slagroom. of zwitserse room/banketbakkersroom.

4

Bedankt Renate, ik heb het recept van basis bescuit Van de site gebruikt.
Is het te doen om met een mes de taart in drie lagen te snijden? En dan een laag bv toetje van Mona en de andere laag iets van room?of bedoel je een laag Mona en de andere laag met fruit en slagroom?
Ik vond de mix op zich goed maar weet ben bang dat hij niet rijst.....haha.
Nog tips voor spullen die ik echt nodig heb? Ik wil de bovenkant met marsepein of fondant maken.

Hoi Purdy welkom!
Kapsel smaakt en ruikt de eerste dag altijd heel erg naar ei.
Daarom stop ik 'm altijd meteen in de vriezer. Snijd ie ook nog eens makkelijker.
Als je een vaste hand hebt dan zal een mes best wel goed gaan.
Heb je geen vaste hand dan is een taartzaag (met karteltjes) makkelijker.

6

Hoi danielle,
Dank je wel! Oké dan moet dat lukken.

7

:)

Purdy schreef:

Bedankt Renate, ik heb het recept van basis bescuit Van de site gebruikt.
Is het te doen om met een mes de taart in drie lagen te snijden? En dan een laag bv toetje van Mona en de andere laag iets van room?of bedoel je een laag Mona en de andere laag met fruit en slagroom?
Ik vond de mix op zich goed maar weet ben bang dat hij niet rijst.....haha.
Nog tips voor spullen die ik echt nodig heb? Ik wil de bovenkant met marsepein of fondant maken.

ik snijd de taart altijd met een taartzaag. dat is veel makkelijker. ik snijd altijd 3 lagen, maar 2 kan ook natuurlijk.
met de mix wordt hij juist lekker hoog hoor, als je voldoende gebruikt natuurlijk en lang genoeg mixt  :)  . voor een ronde 20 cm vorm gebruik ik 270 gram mix, 5 eieren en 27 gram water. ik mix 8 minuten op de hoogste stand en daarna 3 minuten op de laagste stand.
ik doe meestal 1 laagje mona toetje, een laag jam/vlaaifruit en een laag slagroom. of ik doe 2 lagen zwitserse room en 1 laag jam. maar je kunt varieren wat je wil natuurlijk.
andere tips, afsmeren met botercreme. goede marsepein of fondant, geen xenos. een goede deegroller  en ik rol uit op transparant tafelzeil. die houd ik dan daarna boven de taart en zo 'pel' ik de marsepein eraf. het is maar net wat je fijn vindt natuurlijk, maar misschien heb je er wat aan. het is een lang verhaal geworden  :) . succes!

8

Oké helemaal goed bedankt! Zo kom ik een eind op weg.