Onderwerp: Bruidstaart en Pip
Hallo dames!
Vorige week mocht ik voor de eerste keer een bruidstaart maken. Om de versheid te garanderen mocht deze taart een dagje in de vriezer vertoeven. Ik had namelijk dat zelfde weekeind nog een catering (met hapjes en salades) en een andere taart staan (de Pip taart).
Normaal gesproken vries ik taarten eigenlijk nooit in, maar even gelezen hier hoe dat het beste kan en heb de gok gewaagd. Ik heb een mooie taartbox, waar een dubbele taart in kan, en die paste precies in de vriezer 
Ik had de taart vrijdagavond klaar en hij zou maandag gegeten gaan worden. Zondagochtend haalde ik de taart uit de diepvries en tot mijn grote schrik zag ik dat ik het goud van de letterbovenop niet zo goed had weggehaald op de bovenste witte taart (de hele taart was toen nog wit). Er zat een hele gouden waas over de bovenkant van de bovenste taart. Normaal, als ik een beetje geknoeid heb met een kleurtje, krijg ik dat er makkelijk af met een kwastje met water. Maar omdat hij in de vriezer had gezeten, lukte dat nu niet meer!!! Help!
Ik had een dunne topper gemaakt (een hartje op z'n kant), die niet alles zou verbergen... Tot nu toe nog geen ramp... Ik had direct moeten bedenken dat de bovenkant met roosjes bedekt kon worden en dan was het opgelost. Ik bedacht me echter dat ik mijn spray en spraygun wel kon gebruiken met een gouden kleur. De hele taart kon dus wel goud worden 
Na een klein stukje zag ik al dat het niet zo mooi werd, maar toen kon ik niet meer terug. Tot overmaat van ramp zakte ook mijn hartje in (waarvoor ik al wel gaatjes had geprikt zodat hij rechtop bleef staan), dus moest ik alsnog nieuwe roosjes maken.
Al met al vond ik de taart echt heel mooi geworden, maar is het goud gewoon een drama. Als iemand nog een oplossing heeft om dat er weer af te halen.....
De drama taart wordt namelijk nog veeeeel erger. Hij staat nu wederom in de diepvries omdat de bruiloft niet doorgaat. Ik vind het niet echt respectvol om uit te leggen waarom, maar voor mijn collegaatje (waar de taart voor is) is het een drama.
Ik weet niet of de bruiloft op een later tijdstip doorgaat, dus heb de taart maar bewaard. Als ze hem tzt toch nog wil mag ze hem natuurlijk hebben. Dus de tips voor het goud zijn erg welkom!!!
Goed, hier is de taart:

Dan ook nog de Pip taart die ik in hetzelfde weekeind gemaakt heb. Deze was voor een surprise-party voor mijn lieve zus 
Tips en opmerkingen zijn welkom, bedankt voor het kijken!