1

Onderwerp: Witte chocolade verwerken, hoe?

Ik moet binnenkort een aantal taarten vullen met mbc met witte chocolade. Nu mocht ik voor deze mensen gisteren al een klein taartje maken met dezelfde vulling.

Ik had witte choco van het huismerk gekocht en bij het au bain marie smelten, zag ik dat de witte chocolade korrelig werd. Het werd dus geen vloeibare, gladde massa.

Ik heb geen witte smelt callettes meer in huis en moet dus morgen een aantal taarten voor hen vullen met deze vulling, wie heeft er tips? Moet ik een ander merk witte chocolade kopen? Iets anders?

2

Re: Witte chocolade verwerken, hoe?

De chocolade is te heet geworden met smelten denk ik. Dan krijg je de korreltjes. Ik smelt chocolade als volgt: in stukjes breken en dan in een diepvrieszakje doen. Dit (dichte) zakje in een bakje met kokend water doen en dan na een paar minuten even doorkneden. Zo smelt de chocolade en wordt het niet te warm.

3

Te heet geworden?! ik had juist het idee dat het nog niet goed was doorverwarmd omdat niet alle stukken gesmolten waren. Ik dacht dat het misschien aan het merk kon liggen en verder is het natuurlijk lastig om witte chocolade te smelten.

Ik ga jouw tip zeker proberen.

Ik gebruik ook altijd witte chocolade van het huismerk en verwarm het gewoon aubain marie en gaat eigenlijk altijd goed, lijkt er idd op dat een deel te heet is geworden

5

Je moet bij witte chocolade ff bij de ingredienten kijken: soms worden er andere dingen aan toegevoegd (goedkoper!). Zo min mogelijk ingredienten en veel cacoaboter werkt het beste. En nee, dat is niet altijd duurdere chocolade ;)
Ik smelt het in de magnetron, maar dan heb je wel geduld nodig. Ff verwarmen, tijdje laten staan en dan pas roeren. Evt weer heel even verwarmen, tijdje laten staan en roeren....

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

Miss Pebble schreef:

Je moet bij witte chocolade ff bij de ingredienten kijken: soms worden er andere dingen aan toegevoegd (goedkoper!). Zo min mogelijk ingredienten en veel cacoaboter werkt het beste. En nee, dat is niet altijd duurdere chocolade ;)
Ik smelt het in de magnetron, maar dan heb je wel geduld nodig. Ff verwarmen, tijdje laten staan en dan pas roeren. Evt weer heel even verwarmen, tijdje laten staan en roeren....

Heb je dat dan nodig in je bloemen sjop  :+

7

ik denk dat de patidess witte chocolade het makkelijkst is. gewoon door de botercreme mikken en klaar!

8

Ik gebruik altijd chocolade van de liddle. Ik haal heet water uit de kraan in een pan en zet dit op laagste vuur en dan andere pan erin met chocolade en dan roeren.

9

Patidess witte chocolade is makkelijk, alleen het smaakt niet naar witte chocolade.
Met de Lidl choco heb ik geen goede ervaringen, zeker de witte niet.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

10

Witte chocolade pasta van de AH of C1000, paar grote eetlepels er door is ook lekker :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

11

Als je perongeluk een drup water in je chocola hebt gekregen gaat het vrij direct stollen. Daarom doe ik altijd magnetron.

12

Patidess witte chocolade heb ik vorig jaar eens gehad en vond ik geen succes.

Ik heb het nu gedaan zoals Biggeltaart zei, en het is heel goed gelukt. Ik dacht alleen eerst dat er water in het zakje chocolade terecht was gekomen (schrok me rot). Bedankt voor de reacties!

13

Theodora schreef:

Patidess witte chocolade heb ik vorig jaar eens gehad en vond ik geen succes.

Ik heb het nu gedaan zoals Biggeltaart zei, en het is heel goed gelukt. Ik dacht alleen eerst dat er water in het zakje chocolade terecht was gekomen (schrok me rot). Bedankt voor de reacties!

Blij te horen dat het gelukt is! Wel goed zorgen dat het zakje dicht is  ;)