1

Onderwerp: Wat heb ik als beginnend taarten-maker absoluut nodig?

Hallo allemaal,
Ik ben nog maar net begonnen met het decoreren (en bakken natuurlijk) van taarten. En ik vind het heel erg leuk. Maar wat heb ik nou echt als basis nodig? Welk formaat bakvorm enz enz. Want ik weet in de webshop echt niet meer wat ik hebben moet... HELP  :rolleyes:
Groetjes Elena

2 Laatst bewerkt door mamski (04-10-2012 06:08)

Re: Wat heb ik als beginnend taarten-maker absoluut nodig?

Ik heb je even gemeld, je staat volgens mij in de verkeerde rubriek.

Wat heb je nodig:
Nou een oven en een mixer lijkt me handig  :lol:
Maat springvorm of bakpan is afhankelijk voor hoeveel personen je een taart bakt. Ik heb 2 springvormen van Blokker.
Een goede rolstok en een mat om op uit te rollen ik heb een burolegger van Ikea hiervoor.
Een smoother om je fondant strak op de taart te krijgen.
Uitstekers, plungers, molds, wat vind je leuk de hepshop heeft veel.
Een goed snij tooltje om je fondant te snijden.
oh ja en als je toch bij Ikea bent, dan ook zo'n draaischijf om je taart op te zetten tijdens het decoreren.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

3

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen.......

4

Hier is gisteren ook een topic over geweest: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=208123

5

Karin09 schreef:

Hier is gisteren ook een topic over geweest: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=208123

Bedank! En sorry voor het verkeerd plaatsen en het blijkbaar dubbel stellen van deze vraag. Maar ben hier ook nog niet zo handig in, maar via die vraag van Kaakaak gaat t helemaal goed komen! DANK!

6

mamski schreef:

Ik heb je even gemeld, je staat volgens mij in de verkeerde rubriek.

Wat heb je nodig:
Nou een oven en een mixer lijkt me handig  :lol:
Maat springvorm of bakpan is afhankelijk voor hoeveel personen je een taart bakt. Ik heb 2 springvormen van Blokker.
Een goede rolstok en een mat om op uit te rollen ik heb een burolegger van Ikea hiervoor.
Een smoother om je fondant strak op de taart te krijgen.
Uitstekers, plungers, molds, wat vind je leuk de hepshop heeft veel.
Een goed snij tooltje om je fondant te snijden.
oh ja en als je toch bij Ikea bent, dan ook zo'n draaischijf om je taart op te zetten tijdens het decoreren.

Die bakvormen zijn dat gewone springvormen? Want die heb ik wel liggen... Of zijn het van die "pannen" uit één stuk gemaakt? En wat is eigenlijk het verschil?

7

Je kan beginnen met springvorm, maar ik raad als je verder gaat echt een gewoon bakblik aan. Ik gebruik de 20cm x 7cm het vaakst.
Springvormen zijn vaak niet zo hoog. Vind gewoon bakblik ook veel mooier werken.

Succes met bakken!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

8

Een kaartje voor de beurs dit weekend :Y

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

9

Ik zou een bakblik van 20 rond en 7 hoog kopen. Een springvorm heeft nog wel eens de neiging tot springen en als dat gebeurd terwijl je beslag er in zit wil je niet weten hoe je keuken er uit ziet.
Fondant uitrollen kan ook met een stuk pvc buis en uitrollen kan je heel goed doen op een stuk tafelzeil ingesmeerd met crisco. Eendraaiplateau is idd wel heel handig en uitstekers ed kan je ook bij de xenos kopen.

10

Ik mis 1 ding in deze voorgaande lijstjes: Fantasie!! :D Niet alleen in decoreren, maar ook materialen. Rolstok van 50 cm is leuk, maar ook duur. Een pvc pijp (goed schoonmaken!!) werkt ook. ;) Creatief denken op alle punten vind ik persoonlijk ook wel een vereiste.