1

Onderwerp: niet in de koelkast bewaren

Mijn nicht is zaterdag jarig. In eerste instantie zou ik voor haar taarten maken maar omdat ze het niet thuis viert en een etentje geeft hoefde ik de taarten niet meer te maken. Ik vind het erg leuk om te doen dus best jammer dat ik niets hoeft te bakken. Nu wil ik toch wat maken voor haar en vroeg me dan ook af wat ik het beste kan maken dat niet in de koelkast bewaart hoeft te worden. Ik neem het dan mee naar de locatie waar het gegeven word. Ik weet dat bijv appeltaart niet in de koelkast bewaart hoeft te worden. Ik zat te denken aan cupcakes met een toef botercreme maar kan dit buiten de koelkast??? of anders ideeen??

2

Re: niet in de koelkast bewaren

Cupcakes met botercreme toef hoeft niet in de koelkast, ook een taart gevuld met botercreme en bijv. jam kan buiten de koeling.
Ik zou wel even navragen of je zelf wat mee mag nemen want niet elk restaurant stelt dat op prijs.

3

Je zou misschien een dummie van een taart kunnen maken met een kaartje er bij met bijvoorbeeld de tekst 'in te ruilen voor een echte taart' er op, zo maak je toch iets leuks om te geven, je stoot het restaurant niet voor het hoofd door zelf gebak mee te brengen (ze zouden dit op kunnen vatten dat jij hun gebak niet lekker denkt te vinden) en je nicht heeft op een ander moment een lekkere taart van jou.

Christine.

O ik denk dat ik niet geheel duidelijk geweest ben.
Het is niet voor daar te eten maar ik wil het hun als we bij de auto zijn aan hun geven voor mee naar huis. Ik laat het al die tijd in de auto staan in de parkeer garage.

5

keukentje schreef:

Je zou misschien een dummie van een taart kunnen maken met een kaartje er bij met bijvoorbeeld de tekst 'in te ruilen voor een echte taart' er op, zo maak je toch iets leuks om te geven, je stoot het restaurant niet voor het hoofd door zelf gebak mee te brengen (ze zouden dit op kunnen vatten dat jij hun gebak niet lekker denkt te vinden) en je nicht heeft op een ander moment een lekkere taart van jou.

Ik denk dat wanneer een restaurant bezwaren maakt het niet gaat over het wel of niet lekker vinden van hun gebak maar om het mislopen van omzet.

En @teigertje1984 cupcakes met een botercreme toef kunnen goed bewaard worden buiten de koeling. In een leuk doosje is dit zeker een leuke attentie!

6

Ik vind zelf het idee van een dummy ook heel erg leuk. Dan heeft ze nog wat om naar uit te kijken.

De cupcakes verdwijnen in de auto en worden vast dezelfde dag toch niet meer opgegeten. Misschien komen ze ook el helemaal gehavend bij haar thuis uit de verpakking, zou ook jammer zijn toch van je harde werk?

Groetjes,
Ilona.

7

jenlon schreef:

Ik vind zelf het idee van een dummy ook heel erg leuk. Dan heeft ze nog wat om naar uit te kijken.

De cupcakes verdwijnen in de auto en worden vast dezelfde dag toch niet meer opgegeten. Misschien komen ze ook el helemaal gehavend bij haar thuis uit de verpakking, zou ook jammer zijn toch van je harde werk?

Zoiets wilde ik ook al zeggen  :Y . Zou dus ook voor de dummy (leuk idee trouwens keukentje  :Y ) gaan ipv de cc's. Ik kijk ook een beetje naar mezelf....wanneer ik een eten(tje) heb gehad, waar je toch vaak meer eet dan thuis, dan heb ik geen zin meer in een cc. Zeker niet wanneer ik ook al een toetje op heb. Dan zou het pas voor de volgende dag worden.