1

Onderwerp: Mini-boltaartje maken tijdens kinderfeestje. Paar vragen....

Zaterdag ga ik voor het eerst naar een kinderfeestje om een aantal meiden van een jaar of 10 te helpen bij het vullen en bekleden/versieren van een boltaartje. Ik heb hierover nog een paar vragen waarvan ik hoop dat iemand hier het antwoord op heeft.
Alvast bedankt.

1)we gaan vullen met banketbakkersroom en jam. Moet je dan een dijkje spuiten? Doe het zelf bij mijn (grote)taarten altijd wel, ook omdat het dan makkelijker is af te smeren.
2) hoeveel gram fondant weeg je per kind af voor het bekleden van het boltaartje?
3) waarin geven jullie de taartjes mee? In een taartdoosje of is er nog een (goedkopere) oplossing?

Als je nog handige tips hebt m.b.t. een kinderfeestje hoor ik het graag.
Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Mini-boltaartje maken tijdens kinderfeestje. Paar vragen....

BBR moet in de koeling/gekoeld.....hoe ga je dat doen met kids die er mss wel 3 uur mee bezig zijn?

BBR zit water in, dus dijkje is volgens mij wel nodig.........tenzij ze een groot stuk uit de rand kunnen blijven.

Hoeveelheid fondant? Blanda's staan bij de tabellen: http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Laatste vraag heb ik geen antwoord op (ik hoop alleen wel dat je daarvoor in je prijs iets hebt meegenomen?)

3

Ik maak de BBR altijd aan met melk, dus daarom misschien geen dijkje nodig.
Maar koelkast is wel een puntje.
Zou ook BBC van de mix kunnen maken om mee te vullen, maar dan moet ik weer andere BBC maken om mee af te smeren???

Of kan dat wel met dezelfde voor dit doel?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Hoi Dolfijn,

Melk en water blijft eigenlijk hetzelfde. Ik gebruik BC voor te vullen als afsmeren, is het makkelijkste ivm de tijd buiten de koeling ( wat karin09 al aangaf) Dijkjes op zo'n kleine projectjes gebruik ik niet, maar laat ze naar de rand toe dunner afsmeren...
De taartdoosjes zijn qua prijs denk ik het goedkoopste als je ze al in huis hebt, trouwens ook als je ze nog moet aanschaffen  ;)
Anders kom je bij de Xenos of zo iets aan het aanschaffen. Die hebben de laatste tijd best veel handige hulpjes voor een klein prijsje.

Succes en veel plezier! :thumb:

Gr Tamara

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl

5

Ok, bedankt voor jullie reactie.
Laat je de kids het boltaartje 1x doorsnijden? Of ook nog een dakje eraf? Zodat ze nog een extra laagje jam kunnen toevoegen?

Gr. Dolfijn

Ik heb lang geleden een keer een wat gedaan voor kinderen.
Uit me hoofd gezegd had ik toen 350 gram marsepein per kind gedaan, dit alvast in folie doen.
Als ze wat over hebben kunnen ze dit eventueel mee naar huis nemen  :Y
Ik heb om geld te besparen niet in taartdoos gedaan.
Maar ik heb ze allemaal een stukje karton gegeven en 2 soorten inpakpapier neergelegd en folie voor erover heen.
Dit heb ik de kinderen zelf laten doen ook mochten ze het daarna zelf inpakken met inpakfolie en een lintje erom doen.
Ze vonden het erg leuk om te doen  :Y

Ja ik laat ze wel 2x doorsnijden zodat ze BC en jam als vulling hebben.
Je kan idd ook doen wat Taartenbakfan adviseert; op karton met een folietje erover. Het is maar een klein boltaartje, dus folie tot onder de karton omvouwen en dan komt het wel heel thuis aan  ;)

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl