1

Onderwerp: Diablo 3 taart, gamer boys zijn een makkelijke prooi

Ik had met mijn grote mond een vriend van ons beloofd een taartje te maken voor zijn verjaardag. Natuurlijk als thema ons favoriete spel: Diablo 3. Dit bleek nog niet zo makkelijk als ik had gedacht en heb hier dan ook echt ontzettend veel werk aan gehad  :grr:  Oefenen oefenen oefenen dus.

Hier een compilatie, had thuis foto's gemaakt maar bedacht me voor het vertrek dat ik nog wat details miste die ik klaar had liggen zoals de zwaarden. Ook wilde ik de poppetjes anders hebben staan. Dus die nog gefixt en toen geen tijd meer voor foto's  :/  De middelste fotos dus ook bij hem op het feest gemaakt en niet zo geweldig van kwaliteit, excuus  :o

Veeeeel leer momentjes, maar ik heb hem beloofd dat 'ie volgend jaar een betere krijgt. Misschien maar mijn grote mond houden voortaan  :D

Gevuld met chocolade mouse en stukjes belgische pralines, afgesmeerd met pure chocolade ganache
(Poppetjes zijn trouwens een barbarian en een demon hunter  ;)  )

http://i.imgur.com/TQceG.jpg

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

Re: Diablo 3 taart, gamer boys zijn een makkelijke prooi

Nou ik vind 'm fantastisch! en ook veel verschillende technieken op 1 taart zeg!  :thumb:

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Mooi errug mooi!!  :Y

Groetjes Carolien

4

Dank dames , altijd weer fijn om toffe reacties te krijgen! :D

5

dat ziet er goed uit!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Ohja, supergaaf! en ik begrijp nu helemaal dat je een Skyrim taart op je to do lijstje hebt staan :)

Games zijn een zeer leuk uitgangspunt voor een taart. Helaas wel heel gecompliceerd meestal. (mijn vriend wil een Guildwars 2 taat maar voor ik dat durf... xD)

Keigaaf gedaan iniedergeval. Ik ga nog even verder snuffelen tussen de taarten die je gemaakt hebt (zo kwam ik ook bij deze, bijna een maand nadat je m geposted had)

Kunst zit hem in kleine dingen ^^

7

yakatchi schreef:

Ohja, supergaaf! en ik begrijp nu helemaal dat je een Skyrim taart op je to do lijstje hebt staan :)

Games zijn een zeer leuk uitgangspunt voor een taart. Helaas wel heel gecompliceerd meestal. (mijn vriend wil een Guildwars 2 taat maar voor ik dat durf... xD)

Keigaaf gedaan iniedergeval. Ik ga nog even verder snuffelen tussen de taarten die je gemaakt hebt (zo kwam ik ook bij deze, bijna een maand nadat je m geposted had)

Jaaaa, het is echt een onbeperkte beerput van inspiratie, games  :Y
Tv series en boeken ook trouwens.
Ben nu de Iron  Throne aan het boetseren van Game of Thrones :/ Ook zo'n idee wat ik mezelf op de nek heb gehaald haha.

Oh, ik zou trouwens voor Guild wars hetzelfde doen als je voor die Skyrim hebt gedaan. Wit taartje en de draak van het logo? Want draken snijden kan je al goed  :D

8

wat gaaaf :D ik ben op moment aan de boeken bezig en ben er al helemaal fan van, maar wat een karwei heb je je op de hals gehaald 0.0 hoop dat het resultaat ooit te zien is hier ^^

Ik heb de draak van Guildwars2 heel lang goed bestudeerd. (Het was eigenlijk het idee om dat als taart voor mn vriend te maken) Maar ik kwam tot de conclusie dat die onsnijbaar is xD
Ik ben nu druk aan het oefenen met eetbaar schilderen en hopelijk kan ik zijn volgende verjaardag een geschilderde draak presenteren aan hem ^^

Gelukkig komen er veel regenachtige dagen aan waar je als goede smoes je fondant enzo tevoorschijn kan halen he.

Erg mooi gemaakt!

Mijn man en broer zijn ook al een paar maanden samen aan het spelen ;)

10

:thumb:

11

yakatchi schreef:

wat gaaaf :D ik ben op moment aan de boeken bezig en ben er al helemaal fan van, maar wat een karwei heb je je op de hals gehaald 0.0 hoop dat het resultaat ooit te zien is hier ^^

Ik heb de draak van Guildwars2 heel lang goed bestudeerd. (Het was eigenlijk het idee om dat als taart voor mn vriend te maken) Maar ik kwam tot de conclusie dat die onsnijbaar is xD
Ik ben nu druk aan het oefenen met eetbaar schilderen en hopelijk kan ik zijn volgende verjaardag een geschilderde draak presenteren aan hem ^^

Gelukkig komen er veel regenachtige dagen aan waar je als goede smoes je fondant enzo tevoorschijn kan halen he.

Bij de laatste telling zat ik op 32 zwaarden  :lol:
Ik had natuurlijk een blok grijs kunnen pakken en deze erin kunnen kerven maar dat is mijn eer te na  :lol: Dus inderdaad, elk 'verveel' minuutje wat ik heb, even aan het zwaarden. Het wachten tot ze hard zijn is het moeilijkst.

Misschien gooi ik een how-to ertegen, ik maak foto's tussendoor maar zal hem zeker plaatsen hier als het zover is ;)

Als je gaat schilderen hou ik me aanbevolen voor updates enzo, misschien fototjes tussendoor ? :D

12

wow prachtig hoor! die tekst ook in dezelfde lettertype, hoe doe je dat?

13 Laatst bewerkt door WickedMir (02-10-2012 22:46)

Teckel schreef:

wow prachtig hoor! die tekst ook in dezelfde lettertype, hoe doe je dat?

Het lettertype is Blade 2, is te downloaden bij 1001fonts.com. De meeste games hebben een op maat gemaakt font maar met een beetje googelen kom je er vaak achter dat het een bestaand font is wat beetje bijgewerkt is of mensen maken het font als het echt bijzonder is na. Het Diablo font is eigenlijk iets breder met scherpere punten maar dat kan je zelf dan ook aanpassen zolang de basis vorm maar hetzelfde is  :P

De naam uitgeprint op een A4 ( na uitmeten op de bakvorm hoe groot het moest zijn ). Letters uitgeknipt en 'overgetrokken' op fondant met een tooltje, gaat ook prima met een sateprikker. Daarna uitgesneden met scherp mesje :) Ging prima.

14

ok, bedankt voor de uitleg, vind het echt heel knap gedaan  :)

15

WickedMir schreef:

Bij de laatste telling zat ik op 32 zwaarden  :lol:
Ik had natuurlijk een blok grijs kunnen pakken en deze erin kunnen kerven maar dat is mijn eer te na  :lol: Dus inderdaad, elk 'verveel' minuutje wat ik heb, even aan het zwaarden. Het wachten tot ze hard zijn is het moeilijkst.

Misschien gooi ik een how-to ertegen, ik maak foto's tussendoor maar zal hem zeker plaatsen hier als het zover is ;)

Als je gaat schilderen hou ik me aanbevolen voor updates enzo, misschien fototjes tussendoor ? :D

Ben erug benieuwt! Zowel naar de voltooide troon als naar je how to ^^ hou me op de hoogte want ik wil hem zeker niet gaan missen.

Ik ben nu nog zeer basic aan het schilderen (letters en bloementjes enz.) want ik heb nu wel gemerkt dat schilderen met eetbare verf HEEL anders is dan met gewoon acrylverf, maar als ik aan de draak ga beginnen zal ik het doorgeven ^^