1

Onderwerp: siliconen vraag!

Grrr, heb ik hele mooie rozen cupcake vormen van siliconen, willen ze er met geen mogelijkheid heel uit!
ik had al express een beetje boter onderin gedaan, maar het mag niet baten....

Hebben jullie misschien een tip hoe ik ze er wel heel uit krijg? ik heb er nu al 3 vd 12 verpest!

2

Re: siliconen vraag!

Misschien even in de vriezer, net als bij een silliconen mold?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

Mold insmeren met crisco (heel dun). Fondant erin en dan 5-10 minuten in de vriezer leggen tot ze hard zijn.
Vervolgens zou je ze zonder problemen moeten kunnen lossen uit de vorm.
Succes!  ;)

Dat is toch een TAART waard!

4

Bij cupcakes geen idee of dan de vriezer zou helpen....
Met de bolle kant van een lepeltje erlangs, of met een satéprikker?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

5

Och ik zie nu pas dat het om cupcakes gaat. Solly!
Moet je dan niet de vorm eerst vochtig maken met water en dan het beslag erin? Zo werkt het in wel met de bakvormen van Tupperware die ik heb.

Dat is toch een TAART waard!

6

@ppeltje schreef:

Och ik zie nu pas dat het om cupcakes gaat. Solly!
Moet je dan niet de vorm eerst vochtig maken met water en dan het beslag erin? Zo werkt het in wel met de bakvormen van Tupperware die ik heb.

thanks, dat ga ik eens proberen. Nu zijn ze helaas allemaal verpest. de mooie kleine randjes zijn niet te zien en er zitten allemaal luchtgaten in het beslag..maargoed, volgende keer (hopelijk) beter!

bedankt iedereen!

7

Ik smeer mijn siliconen bakvormen altijd eerst in met olie.
Bij Tupperware zeggen ze dat dit niet nodig is, maar toch doe ik het en het gaat gewoon véél makkelijker!

8

bakspray van dr oetker werkt prima in siliconen vormen. zou alleen even uitsmeren met een kwastje zodat er geen luchtbelletjes meer tuzzen zitten.

Hier ook de bakspray van dr oetker

Werkt ideaal

Succes

10

of je kunt ze proberen in te smeren met vloeibare boter en eventueel een beetje tarwebloem.