26

Re: Bij een 50-jarig jubileum hoort...goud!..weer een klassieker

Ik vind het een perfecte combi tussen klassiek en kitch. Erg mooi en dat zullen je ouders ook vinden  :Y

Erg mooi gedaan  :thumb:

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

27

Hey Desiree,

Als ik weer wat meer tijd heb ga ik dat ook zeker doen.
Bedankt voor al je adviezen en ga natuurlijk proberen er net zo'n mooie taart als de jouwe van te maken. :o

Groetjes Ellie

28

Heel mooi!

29

Desiree,
Ik heb nog even een vraagje aan je: want ik vraag me af of ik misschien de taart kan maken door het biscuit te bakken in een verschillende maten springvorm en dan 2 op elkaar te doen zodat hij wat hoger wordt zeg maar? Of zou dit niet stevig genoeg worden? Want om nu speciaal 3 verschillende extra hoge bakvormen te gaan kopen is wat te duur, we zijn wel gebonden aan een budget. :rolleyes:

Gr.Ellie

30 Laatst bewerkt door djehr (16-03-2013 12:35)

elske schreef:

Desiree,
Ik heb nog even een vraagje aan je: want ik vraag me af of ik misschien de taart kan maken door het biscuit te bakken in een verschillende maten springvorm en dan 2 op elkaar te doen zodat hij wat hoger wordt zeg maar? Of zou dit niet stevig genoeg worden? Want om nu speciaal 3 verschillende extra hoge bakvormen te gaan kopen is wat te duur, we zijn wel gebonden aan een budget. :rolleyes:

Gr.Ellie

Het is makkelijker om je bakvorm gewoon te verhogen met bakpapier. dat deed ik ook altijd toen ik alleen springvormen had en nog geen hoge bakvormen en dat ging perfect:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M7CUCJJX.jpg

Gewoon een lange strook bakpapier afknippen en tegen je ingevette bakvorm plakken. De hoogte van je bakpapierrand is afhankelijk van de hoogte van je bakvorm. In verband met stevigheid kan je de bakvorm met maximaal 40 - 50% verhogen.

Dus als je bakvorm 6 cm hoog is kun je hem verhogen tot 8,5 - 9 cm. En zo hoog is dan ook de strook die je afknipt.
Voor nog meer stevigheid kun je de strook ook dubbel zo hoog knippen (dus 17 - 18 cm) en dan dubbelvouwen. Plak het bakpapier dan met de open kant naar boven zodat eventuele lucht die tussen de twee lagen zit er uit kan.

Zorg er verder voor dat er geen ruimte is waar de stroken elkaar weer raken. Want dan loop je het risico dat het beslag daar uit loopt. Beste is om de strook een 1/2 cm te laten overlappen.

31

Ooooohhhh wat een plaatje! Prachtig!

32

Oke, bedankt voor de tip,je zult wel denken wat vraagt ze veel  :think: maar wil wel graag dat de taart goed gaat lukken, dus nog 1 vraagje: hoeveel deeg moet ik nemen als ik de taart zo hoog maak?

Gr.Ellie

33

Dat ligt aan de grootte van de vorm en welk recept je gebruikt voor het biscuit.

In dit topic kun je de inhoudsmaten van bakvormen vinden.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

daar zoek je de grootte van de bakvorm in op en hoe hoog je je biscuit wilt hebben. Met die gegevens kun je precies bereken hoeveel ingrediënten je nodig hebt.
Ik weet niet of je al eerder biscuit gebakken hebt, maar als dat niet zo is zou ik je adviseren om van tevoren wel een keer te oefenen.

34

Oke bedankt. En als ie het aanzien waard is ga ik wel een foto plaatsen dan.

Gr.Ellie

Wat een mooie en stijlvolle taart. :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

36

supermooi gemaakt zeg! echt schitterend!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

37

Dank voor de complimentjes... Grappig dat dit taartje telkens weer naar 'boven' komt  :)

38

gefeliciteerd met je ouders, wat een tijd 50 jaar!!! hele mooie strakke taart en vind je goud echt super!!, maar toch een klein puntje van kritiek... ik vind de drapperieen niet zo heel mooi afgewerkt, sorry maar daar viel me oog gelijk op... persoonlijk zou ik proberen de uiteinden onder het schildje te laten vallen... misschien ben ik een zeur. hoop dat je niet boos bent, maar zelf hou ik er altijd wel van om verbeterpuntjes te horen te krijgen.

groeten, Bianca
TAART in huis

39

Bedankt voor de felicitaties (alleen is dit topic al half jaar oud ;) )...en wat betreft de draperieën ben ik het helemaal met je eens hoor. Vind ze zelf ook veel te grof. Ik gebruik altijd 1:2 marsepein. Is heerlijk maar ook erg plakkerig. Een drama om draperieën mee te maken omdat je het niet zo heel dun uit kunt rollen zonder dat het scheurt. Daardoor was het gewoon te dik om mooi weg te werken.

40

leuk hoor Djehr dat je taart weer een sukses is  ;) maar tis ook een gave  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb: en die blijven gewoon mooi .
grt Carla