1

Onderwerp: cake pops maken xenos vorm

Hallo,

Ik heb van het weekend de siliconen bakvorm voor cake pops gekocht.
Nu wil ik hem van de week gaan uitproberen, maar heeft iemand enig idee welk recept ik het beste kan gebruiken en hoe lang ze dan in de oven moeten (zie overal wel baktijden voor cakepop maker, maar die tijd is denk ik veel korter dan de oventijd).
Eventueel heb ik de funcake mix voor cupcakes staan, zou ik die kunnen gebruiken?

2

Re: cake pops maken xenos vorm

In principe kun je elk cake recept gebruiken alleen is het even uitvinden hoe je de mooiste balletjes krijgt. In de beschrijving van de vorm staat volgens mij dat de baktijd 20 -25 minuten is. Vergelijkbaar met de cupcakes van funcakes. Dus zou dat gewoon proberen en aanhouden

Hebben ze bij de xenos een siliconen cakepops bakvorm??

4

ik heb vorige week bij de action een verpakking gehaald dacht eens even proberen zitten stokjes bij in en ze smaken echt heel erg lekker iedereen op de verjaardag was enthousiast en het koste volgens mij nog geen 2 euro haha
:thumb:

5

cakekrummels schreef:

Hebben ze bij de xenos een siliconen cakepops bakvorm??

:lol:  :lol:  :Y  :Y
http://img.photobucket.com/albums/v238/Mar0201/2012-09-23113221_zps5a31d9f7.jpg

6

TNX, dan denk ik dat ik dat vandaag of morgen eens even ga uitproberen, ben benieuwd!

Eens kijken of ze die bij ons inmiddels ook hebben...Afgelopen zaterdag heb ik ze nog niet gezien.... :(

8

carla89 schreef:

TNX, dan denk ik dat ik dat vandaag of morgen eens even ga uitproberen, ben benieuwd!

Ben vandaag aan huis gebonden vanwege een zieke dochter  :s ...dus ga het ook maar eens uitprobern.
Ze staan nu in de oven met het recept van Kaatjuh + 10 gram speculaaskruiden.
Ben benieuwd...

9

Ik heb ze vanmiddag gemaakt met de cupcake mix van funcakes.
Ik heb 200 gr mix 2 eieren en 100 gr  boter gebruikt. Daar kon ik ongeveer 28 cakepops mee maken.
Bij de eerste serie die ik had gebakken, waren de onderkanten bij een aantal plat (de vorm had op het rooster gestaan).
Bij de laatste 8 die ik heb gebakken heeft de vorm op de bakplaat in de over gestaan en deze waren wel mooier rond.

Ik heb ze ook even geproefd, en ze smaken heerlijk! :Y

10

Nou ik vond het een drama  :s
De cakepops bleven helemaal aan de vorm plakken en kwamen er in brokken uit. Dacht eerst dat het aan het recept lag maar met de rest van het beslag cakepops in de cakepopmaker gemaakt en die waren weer perfect.

Waar heb jij je vorm mee ingevet?

11

Ik heb de vorm gewoon ingevet met vloeibare boter (onder en bovenkant).
Ik had geen problemen, bij mij kwamen ze perfect los!

12

Ben gisteren bij Xenos geweest, maar... helaas daar hadden ze hem nog niet. Ik was die dag al de derde die erom vroeg. Daarvoor hadden ze er nog nooit van gehoord. Ik hoop dat hij ook in Almelo snel binnen komt. Kan iemand van jullie mij vertellen wat de flexibele vorm kost bij Xenos? Ben hem al wel op internet tegen gekomen voor € 14.95, maar dan moet ik verzendkosten betalen.

13

bij xenos kost hij €9,95

14

De bakspullen bij de Xenos lopen momenteel erg hard. Ik heb deze bakvorm vorige week ook al gezien maar gisteren waren veel schappen leeg.

Groetjes,
Ilona.

15

jenlon schreef:

De bakspullen bij de Xenos lopen momenteel erg hard. Ik heb deze bakvorm vorige week ook al gezien maar gisteren waren veel schappen leeg.

Bij ons in Almelo hebben ze 'm gewoon nog niet. Ik heb gevraagd, maar ze hadden geen flauw idee waarover ik het had. Ze hadden die dag wel meer vragen hierover gehad. Ik hoop volgende week, want € 9.95 is niet duurl.

16

Yes... Ze hadden hem gisteren, en heb hem gelijk meegenomen, alleen... Ik kom er de komende dagen niet aan toe om hem uit te proberen. Wordt zeker halverwege deze week. :(

17

ik heb er 1 gekocht bij de JUMBO maar is voor 8 cakepops.
kosten €  3,98
ga zo proberen hoe het wordt.
ben benieuwd.

18

Hallo ik heb ook de vorm van de jumbo maar hoelang moet het inde oven??

19

brimbram schreef:

Ik heb die  van Xenos, Heb ze vorige week gebakken, 20 minuten in de oven gehad. Volgens mij had het wel iets korter gekund. Volgende keer probeer ik 15 min.

20

anja66 schreef:
brimbram schreef:

Ik heb die  van Xenos, Heb ze vorige week gebakken, 20 minuten in de oven gehad. Volgens mij had het wel iets korter gekund. Volgende keer probeer ik 15 min.

ik heb die van de Jumbo ook 20 minuten in de oven gehad.
ze waren prima en erg lekker. :Y