Onderwerp: sterren voor (o)pa

voor mijn vaders 60ste verjaardag had ik een vrolijke taart met sterren gemaakt.
de 1ste keer een taart opengevouwen, je zag helaas nog waar ik had afgetekend, maar dat is dan weer een lesje voor de volgende keer.
in de onderste zit heel fijn een relief in de fondant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOONVPIS.jpg

de bovenste is met bokkepootjescreme en choco-bc
de onderste is met hazelnootcreme met stukjes hazelnoot en bc

2

Re: sterren voor (o)pa

vind hem goed gelukt hoor  :thumb:

Groetjes Heleen

3

Knap hoor!  :thumb:

Ik had laatst het bakpapiertje mooi rond geknipt en dan zo geplooid in 4, terug open gedaan en het er zo tussen gestopt. Dan zie je waar je moet snijden. Als je begrijpt wat ik bedoel?

ABke schreef:

Knap hoor!  :thumb:

Ik had laatst het bakpapiertje mooi rond geknipt en dan zo geplooid in 4, terug open gedaan en het er zo tussen gestopt. Dan zie je waar je moet snijden. Als je begrijpt wat ik bedoel?

nee niet helemaal, dat van het bakpapiertje dat had ik ook gedaan. dat werkt heel fijn. daarna ben je me kwijt geraakt :/

5

Je rond papiertje dubbel plooien (dan heb je 2 delen), terug dubbel plooien (dan heb je 4 delen) en het er zo tussen stoppen. Dan komen de lijntjes van de plooien door de fondant door en zie je waar je moet snijden.
Natuurlijk moet je papiertje dan goed in 't midden liggen.

ABke schreef:

Je rond papiertje dubbel plooien (dan heb je 2 delen), terug dubbel plooien (dan heb je 4 delen) en het er zo tussen stoppen. Dan komen de lijntjes van de plooien door de fondant door en zie je waar je moet snijden.
Natuurlijk moet je papiertje dan goed in 't midden liggen.

aha snap t, goed idee zeg :thumb:  :thumb:  ga ik zeker volgende gebruiken :D
thanks

7

Mooi gedaan

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT