Onderwerp: is dit te lang van te voren?

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Mijn dochter is op een maandag jarig. En viert dit zowel op zondag als maandag. Dus er moeten 2 taarten gemaakt worden.
De zaterdag moet ik rust houden anders maak ik de verjaardag van mijn dochter zelf niet mee. Maar ik wil ook heel graag de taarten zelf maken. Wil ze eigenlijk op donderdag maken zodat ik eventueel vrijdag nog tijd heb om het af te maken (als het tegen zit of mijn lijf niet meewerkt). Is dit te vroeg?

wilde de ene vullen met bokkebootjesvulling en de andere met bonbonblocvulling. Maar zag dat dit op basis van slagroom is. Is dat dan niet te lang van te voren?

Ik ben blij met alle adviezen die ik krijg

2 Laatst bewerkt door djehr (30-09-2012 10:03)

Re: is dit te lang van te voren?

Als je het jezelf echt makkelijk wilt maken dan zou ik in ieder geval 1 taart  eerder maken en invriezen. 24 uur voor gebruik laten ontdooien in de koelkast en je hebt een heerlijk verse taart zonder stress.
Ik zou dan alleen de vullinge niet op basis van slagroom maken maar met botercrème

3

De vriezer is denk ik je grootste vriend!!

Bonbonbloc-vulling kun je prima invriezen, dus mijn advies zou zijn: alles lekker ruim van tevoren maken en 24 uur voor gebruik langzaam in de koelkast laten ontdooien!

Sweet as sugar and everything nice

4

Voor eigen gebruik lijkt het me geen probleem , als je maar wel veilige vullingen gebruikt

Taart groetjes Ellen