1

Onderwerp: Funcakes botercreme toef op cc

Ik heb gezocht maar kan niet het juiste antwoord vinden.
Ik lees overal (en kan me er ook iets van herinneren) dat er bij de funcakes botercrememix poedersuiker moest maar dit staat niet op de verpakking.
Als ik er toeven van wil spuiten op cc's kan ik die dan vanavond al er op zetten of is het lekkerder om de botercreme morgen te mixen?

2

Re: Funcakes botercreme toef op cc

Weet niet of het op de verpakking staat. Kijk eigenlijk nooit meer, maar ik gebruik wel poedersuiker. Ik spuit de de bc zo laat mogelijk op de cc. Zou geen nacht laten staan

3

Damn heb geen poedersuiker in huis maar moet wel botercreme maken morgen

4

Er staat op de verpakking 100 gr mix en 100 gr poedersuiker en 200 ml water.

n'Djoy elke dag!

5

Oh wacht er zit een grote sticker op:nieuwe bereidingswijze.
Dan zal dat het wel zijn

6

Gebruik jij dan deze     want daar staat iets anders op toch

7

:think:  vernieuwd recept idd! Wel makkelijk, geen suiker meer  ;)
Ik heb zeker nog de "oude"...?!

n'Djoy elke dag!

8 Laatst bewerkt door mamski (30-09-2012 08:14)

Goed dat je dat even laat weten.
Ik vind het altijd jammer die veranderingen als iets goed is.

Ik gebruikte altijd minder poedersuiker omdat ik het anders te zoet vond, dat kan dus nu niet meer. Jammer.

Wat betreft de prijs: Sbp is goedkoper dan botercreme.
Een zak bcm en een zak sbp zijn goedkoper dan 2 zakken bcm.

Ik ben er niet blij mee, vooral omdat ik nu niet meer kan spelen met de ingredienten, je eigen ik aan een recept toevoegen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

9

Daar heb je wel een punt! Ik vond hem lekker..... Misschien een ander merk proberen, zijn er genoeg. Of zelf experimenteren  ;)

n'Djoy elke dag!

10 Laatst bewerkt door Esther68 (30-09-2012 12:26)

Oeps! lees nu dus dat de bereidingswijze anders is. Ik neem aan dat dit voor de nieuwe verpakking geldt (hoop ik  :s ) Ik heb mijn zak botercreme-mix al in een bak gedaan en niet echt gekeken of deze nu anders klaargemaakt moet worden. Dit was een oude verpakking...
@Mamski: ik heb een paar keer dit topic gelezen maar begrijp niet echt wat je bedoelt met....sbp  :o

edit: schiet me nu te binnen......bedoel je misschien suikerbakkerspoeder?

11

Ester 68: klopt ik bedoel suikerbakkerspoeder, heb de afkorting hier vaker gelezen dus ik dacht typt een stuk sneller.

nDjoycake: Ja dan moet ik weer anders zoeken, ik was altijd zo blij en tevreden met Funcakes, maar sinds ze de biscuitmix veranderd hebben vind ik het ellende en nu de creme weer, ik hoop wel dat ze niet nog meer veranderingen gaan doen binnen het bestaande assortiment.

12

mamski schreef:

Ester 68: klopt ik bedoel suikerbakkerspoeder, heb de afkorting hier vaker gelezen dus ik dacht typt een stuk sneller.

:)  ik gebruik ook vaak afkortingen maar sbp gebruik ik eigenlijk nooit. Vandaa dat ik het niet zag  ;)

Dringt nu pas tot me door.....nu gebruik ik dus bv 100 gr mix +100 gr poedersuiker+200 mlwater +250 gr boter. Moet ik dan bij de nieuwe mix 200 gr mix +200ml water+250 gr boter gebruiken?
Dan is het idd duurder.....en kan ik mijn eigen tabel weer aanpassen....

13

De botercreme aangemaakt emt 150 water, 200 mix en 250 roomboter, 2 eetlepels frambzen smaakstof.
Echt super lekker!

14

Het zal vast lekker zijn, maar nu zijn we dus duurder uit en we kunnen niet zeggen, minder suiker omdat het erg zoet is.

15

Iedere verandering is geen verbetering. Dat is ook zo met de nieuwe biscuitmix

Veel taart plezier

16

bettie schreef:

Iedere verandering is geen verbetering. Dat is ook zo met de nieuwe biscuitmix

Jij ook Bettie, ik heb al zo'n hoop ellende achter de rug met die biscuitmix.
En nu zie ik in de webshop bij nieuwe producten ook de fondant staan van FC. Vernieuwd de 1kg en de 5kg dozen. Ik durf ze al niet meer te kopen.

17

Ik vond de botercreme echt niet heel erg zoet. Dus het is zeker niet slecht hoor.

18

Knutsel schreef:

Ik vond de botercreme echt niet heel erg zoet. Dus het is zeker niet slecht hoor.

Smaken verschillen hoor en ik doe bewust minder suiker (diabetes) erin.
Ook als je diabetes hebt, mag je een stukje taart, maar ik gebruik dan het liefst minder extra suiker. Dat is nu niet meer mogelijk.