1

Onderwerp: Eerste ganache taart niet helemaal geweldig gelukt :(

http://imageshack.us/a/img577/7663/dscn1728h.jpg

De donkere chocolade ging super goed, maar de witte chocolade was een ramp. Uiteindelijk heb ik de ganache in laten dikken en heb ik de taart ermee afgesmeerd in plaats van af gegoten. Resultaat is niet helemaal strak helaas :(. Tips voor de volgende keer?

2

Re: Eerste ganache taart niet helemaal geweldig gelukt :(

zelf nog nooit met ganache gewerkt dus geen tips, maar wel leuk idee de yin yang :D

Haha, ja leuk idee, maar even vergeten dat een taart natuurlijk groter wordt als je hem af giet met ganache. De delen komen van dezelfde taart en pasten dus perfect in elkaar, maar eenmaal af gegoten paste het dus echt niet meer :(.

Met de donkere kant ben ik ook echt wel tevreden. Die is gevuld met kokos vulling die ik op het forum heb gevonden. Ik heb er alleen wat meer maizena door gedaan zodat hij wat dikker zou worden en dat is goed gelukt. De lichte kant is gevuld met monchou, slagroom en frambozen, maar de frambozen maakten de vulling erg dun en mijn ganache (opgesteven) dijkje brak met als gevolg dat de vulling eruit kwam en hij scheef zakte. Het was eerst echt een ramp. Giga ramp. Zat er aan te denken hem gewoon helemaal weg te doen. Maar uiteindelijk toch nog een redelijk resultaat nadat ik de ganache in heb laten dikken en hem gewoon heb afgesmeerd. Gelukkig is het grootste deel van de vulling blijven zitten ;-).

4

Ik heb ook og nooit met ganache gewerkt. I vind je taart wel erg leuk. Leuke manier om Yin en Yang zo uit te werken

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT