1

Onderwerp: Bloemen op een taart plakken

Hallo allemaal,

even een vraag,

Ik heb roosjes,anjers en viooltjes gemaakt nu wil ik deze als een bol zeg maar bovenop een taart maken. Nu had ik gedacht dat kan ik doen met een beetje botercreme. Maar ik vraag me nu af.. kan ik dat nu al erop doen dan? voor vanavond 6 uur..bloemen zijn gewoon een week gedroogt en niet met tylose.( ze zijn wel stevig en hard geworden) worden deze dan zacht door de koelkast ( vulling taart zit slagroom in dus moet echt in koelkast ) en door de botercreme die eronder zit.. ??

ben zo bang dat de bloemen in zakken, t is nietvoor een klant maar als kado voor me schoonmoeder,dus t zou niet heel erg zijn als t mis gaat ( niet dat ik niet t beste voor me schoonmoeder over heb hoor  :think: :lol:  )maar zou wel leuk vinden natuurlijk als de taart mooi zou aan komen. dus de druk van t owjee als dat maar goed gaat voor de betalende klant is er niet..

2

Re: Bloemen op een taart plakken

Heb niet Heel veel tijd vandaaG moet de kids nog opHalen namelijk. en de boodscHappen voor ik er Heen Gaat... of zou ik pas om 2uur t allemaal erop doen? zou dat wel Goed Gaan??

3

Ik zou voor de zekerheid royal incing gebruiken ipv botercreme..
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/18/H … e+taart?+/

(grappig dat je de letters H en G met een hoofdletter gebruikt.......... ;) )

Of de bloemen gaan inzakken, geen idee, temperatuurverschil zorgt wel voor condens natuurlijk en vocht kan dan de boel weer zacht maken..........kun je niet er pas kort voor vertrek op zetten?

Haal je de taart nu om 2 uur of om 6 uur uit de koelkast? Is niet helemaal duidelijk.......

4

Ja sorry voor die H en G die doet t nu alleen maar als ik een Hoofdletter van maakt... weet niet Heb Geloof ik een knopje aanGeraakt?? snap t ook niet Helemaal...

maar de taart wil ik 6 uur mee nemen. Gelijk laten zien en eten we ook meteen een stukje. En 2 uur wilde ik dan eiGenlijk de bloemen erop zetten...zodat ik de kids om 3 uur op kan Halen. Inladen in de auto, boodscHappen doen en daarna meteen omkleden en weG Gaan met de taart :) als me vriend tHuis komt..

Maar dan denk ik dat ik de royal icinG Kant en klare uit de tube doet Gebruiken. en dan even kijkt of ik die er dan allemaal op plak voor ik de deur uit Gaat. en anders zijn we wat later :D is denk niet erG voor Hun oma :D

dankjewel in ieder Geval !!

5

Ik heb mijn bloemen in een piepschuim halve bol gestoken. Aan de onderkant taartkartoen geplakt zodat deze de echte taart niet raakt en gewoon opgegeten kan worden. Hier een foto van wat ik bedoel:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=207389

Succes!