1

Onderwerp: Een dag van te voren bakken en de volgende dag bekleden?

Hallo allemaal,

Ik heb al geprobeerd om het bij zoeken in te tikken, maar krijg steeds een foutmelding (zit op mijn werk  :o , dus misschien werkt het hier niet...), maar misschien een "domme" vraag, maar als ik 's avonds een (biscuit)taart ga bakken en afsmeren met BC en in de koelkast zet, kan ik hem dan de volgende dag gaan bekleden en versieren (in de middag)?

Een collega wil een taart voor maandag hebben en nou dacht ik, als ik hem nou zaterdagavond bak en afsmeer en dan zondagmiddag bekleden, dan heb ik lekker wat te doen op zondagmiddag hahahhahhaha...
En is het dan het beste om hem in de koelkast te bewaren tot maandag, toch?

Alvast bedankt  :)

Groetjes Lorraine

2

Re: Een dag van te voren bakken en de volgende dag bekleden?

Zo doe ik het bijna altijd. 1 dag bakken, 1 dag vullen laatste dag bekleden en versieren. Het smaakt nog steeds erg goed.

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

zo doe ik het meestal ook, kan prima! en idd in de koelkast bewaren, ik bewaar altijd mijn gevulde taarten in de koelkast. nog nooit problemen gehad met smeltend fondant of marsepein.

succes!!!

4

Waarmee ga je de taart vullen? Als het niet nodig is voor de vulling om in de koelkast te zetten, zou ik de taart gewoon koel wegzetten (kelder of garage)..........als je slagroom gaat gebruiken, dan is 2 dagen van tevoren mss wel lang.

En aangezien dit een planningsvraag is: [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

5

Thanxxxx allemaal,

mijn excuus Karin  :o , dat wist ik niet.
Ik zocht hem al en ik kon hem niet meer terug vinden hahhahhahaha..., maar nu weet ik waarom!

Ik ga hem vullen met jam en botercreme!

Groetjes Lorraine