1

Onderwerp: vooraf plan maken of zien waar het schip strand?

Ik heb een schets gemaakt van hoe ik mijn taart wil hebben, maar zelfs met schetsen vind ik het nogal moeilijk. Je krijgt toch geen beeld van hoe het er echt uit komt te zien.

Hoe doen jullie dat als je een taart moet gaan maken? hebben jullie al vooraf een beeld van hoe hij er uit komt te zien (en welke kleuren/technieken je gebruikt?) of is het toch vaak een ongeveer-plan  en verzinnen jullie er tijdens het werken van alles bij?

perfectionist in hart en nieren. vermoeiend!!

2

Re: vooraf plan maken of zien waar het schip strand?

Bij mij is het vaak een ongeveer plannetje, en ja, die wordt tijdens het maken bijgesteld   ;)

Uit je andere posts begrijp ik dat je een mooi project te wachten staat, neem ook aan dat je vragen hierover gaan? Ik zou zeggen, pruts van het weekend een probeersel in elkaar, dan kun je daar lekker over twijfelen, oefenen en dingen uittesten!

Sweet as sugar and everything nice

Haha, ja over 3 weken komen er 20 man taart proeven. De uitnodigingen zijn de deur al uit dus moet nu wel met iets moois op de proppen komen!

Ik heb al een popje gekneed en ben van plan morgen de kleuren marsepein te gaan mengen (3 kleuren) dat scheelt ook al lijkt mij.

perfectionist in hart en nieren. vermoeiend!!

4

Meestal heb ik wel een idee in mijn hoofd. (ontstaat meestal als ik in bed lig en nog niet kan slapen  ;)  )
Soms maak ik daar ook nog een schets van om het idee wat meer vorm te geven. Vervolgens kan daar tijdens het maken nog wel wat van afgeweken worden, vooral als het er in het echt toch niet niet zo mooi uit ziet als ik in gedachten had.  :rolleyes:  :)
Ook de planning van wanneer ik wat ga maken denk ik van te voren uit. (bakken, vulling maken, vullen, afsmeren, wachttijd ivm opstijven in koelkast, kleuren, bekleden, decoreren) Maar dat is meer noodzaak, daar ik ook nog gewoon 36 uur in de week werk en ik ook een klein beetje een controle freak ben...  :lol:  :+

Dat is toch een TAART waard!