1

Onderwerp: rietsuiker in biscuitdeeg?

kan ik de gewone suiker vervangen voor rietsuiker in een biscuitdeeg?

2

Re: rietsuiker in biscuitdeeg?

Dat zou ik ook graag willen weten, ben zondagmiddag nog  naar de winkel gerend om kristalsuiker te halen!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3 Laatst bewerkt door Annette52 (26-09-2012 08:37)

Kristalsuiker en rietsuiker kunnen korrelig blijven in je kapsel.
en het kan minder luchtig mengen in de eieren.Kan soms ook het kapsel wat harder maken.Poedersuiker mengt beter en luchtiger.Maar de keuze is aan jou natuurlijk.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Poedersuiker gebruik ik nooit in mijn kapsel van biscuit. Wordt zeker niet korrelig of hard.. Nog nooit gehad.. :nooo
Kwestie van goed lang mixen met eieren op handwarme temperatuur. En de suiker rustig toevoegen, niet alles in 1 keer. Ik doe een ruime helft bij de start en de rest nadat het eerste witte schuim zichtbaar wordt. Dan langzaam toevoegen. 

Ik heb het ook al wel met rietsuiker gemaakt. Geeft een heerlijke smaak aan je biscuit. Wél blijft hij iets kleiner. Denk aan een cm. kleiner op 7 cm. Dus ook iets minder luchtig. Ik vond het niet te weinig luchtig, maar gewoon net even minder.

5

Ik gebruik tegenwoordig mix, maar voorheen deed ik het ook met gewone suiker, niet met poedersuiker, nooit problemen mee gehad en ik deed de suiker er wel altijd in 1 keer in.
Ik vraag me meer af of kristalsuiker standaard door rietsuiker vervangen kan worden.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Ik denk dat veel mensen het in één keer doen, hoor. Kan ook hoor. Ik denk niet dat het héél veel scheelt in luchtigheid.

In de rietsuiker zitten allerlei 'ballaststoffen' die niet oplossen in het ei. Daardoor kan het niet 100% luchtig worden. En dus wordt het ietsie pietsie compacter. Dus meer de vraag hoe erg je dat vindt, want op zich heb je er wel een smaakvol kapsel door...

Ik gebruik zelf veel liever rietsuiker dan compleet geraffineerde suiker in het normale leven. Maar ik wil ook heel graag een 100% luchtig biscuit..Soms wat lastig kiezen.. :think:

7

ok bedankt, normaa gebruik in kristal suiker dat gaat perfect maar deze taart ga ik voor een vriendin maken en die mag alleen rietsuiker, dus vandaar!

ik ga het proberen ik ben erg benieuwt!