Onderwerp: de goudreinetten zijn weer in het land dus.....
...tijd voor vers appelgebak!

appelmandjes

appel kruimel cupcakes
gr.claudia
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » de goudreinetten zijn weer in het land dus.....
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
...tijd voor vers appelgebak!

appelmandjes

appel kruimel cupcakes
gr.claudia
Ziet er héérlijk uit 
Jeetje, zit jij wel eens stil? Je hebt in een week meer productie dan menigeen in een jaar
Dit ziet er ook alweer heerlijk uit!
Ik ga nu even mijn cakejes uit de oven halen 
Ziet er heerlijk uit!
Groetjes Iris
Jeetje, zit jij wel eens stil? Je hebt in een week meer productie dan menigeen in een jaar
![]()
Dit ziet er ook alweer heerlijk uit!
Ik ga nu even mijn cakejes uit de oven halen

nee ik kan slecht stil zitten
de appelmandjes was even een probeersel voor volgende week voor een feestje en
de cupcakes had ik erbij gezet maar was al een oude foto.
ik bak idd wel veel maar probeer ook heel veel uit en dan maak ik er maar 1 of 2 stuks van
jammie, hoe heb je die cuppies gemaakt?
jammie, hoe heb je die cuppies gemaakt?
eerst kruimeldeeg aanmaken en in de koeling laten rusten
dan cupcake beslag aanmaken met een appel ( in kleine stukjes )en kaneel kruiden
dan vullen ( ongeveer de helft van het cupje)
dan een eetlepel kruimeldeeg erop leggen en dit in de oven bakken
na afkoeling wat poedersuiker ter decoratie strooien ( was ik volgens mij op de foto vergeten)
dan een toefje creme
en smullen maar
Ziet er leuk uit. Leuk idee van die cupcakes. Recept ga ik bewaren en zeker eens maken
Ziet er leuk uit. Leuk idee van die cupcakes. Recept ga ik bewaren en zeker eens maken
zou ik zeker doen
het is een veel gevraagde cupcake in mijn familie en omgeving
lekker fris door de appel en knapperig doer de kruimel laag
denk er wel aan dat je niet te veel appel erin doet en een niet te natte appel
anders wordt je cake papiertje nogal slap
de appel eerst droog deppen en in de kaneel
Volgens mij heb jij veel meer uren in een dag dan ik heb?? Hoe krijg je het toch voor elkaar om elke dag zoveel leuke, lekkere, en dan ook nog zulke mooie dingen te maken! Daar word ik jaloers van
Die cakes zien er ook weer heerlijk uit
Wauw
Volgens mij heb jij veel meer uren in een dag dan ik heb?? Hoe krijg je het toch voor elkaar om elke dag zoveel leuke, lekkere, en dan ook nog zulke mooie dingen te maken! Daar word ik jaloers van
![]()
Wauw
tja ik sta altijd redelijk vroeg op!
mijn kinderen zijn al redelijk groot en gaan hun eigen gang
en mijn huis gaat tussen alle baksels ook gewoon door
en dan werk ik 3 dagen in de week
misschien heb ik wel net als mijn zoon een beetje adhd
kan niet zo goed stil zitten en als ik iets in mijn hoofd heb , dan heb ik pas rust als het klaar is.
het is gewoon leuk en de proefbaksels zijn allemaal maar kleine beetjes.
ik heb net 4 weken verplicht rust moeten houden en dat was niet fijn en denk dat al mijn ideeen nu er even uit moeten
en terwijl ik nu dit neerzet staat de oven ook weer aan met 2 kapsels erin voor het weekend
ja druk druk druk
maar wel erg leuk !
Nicolleke88 schreef:Volgens mij heb jij veel meer uren in een dag dan ik heb?? Hoe krijg je het toch voor elkaar om elke dag zoveel leuke, lekkere, en dan ook nog zulke mooie dingen te maken! Daar word ik jaloers van
![]()
Wauw
tja ik sta altijd redelijk vroeg op!
mijn kinderen zijn al redelijk groot en gaan hun eigen gang
en mijn huis gaat tussen alle baksels ook gewoon door
en dan werk ik 3 dagen in de weekmisschien heb ik wel net als mijn zoon een beetje adhd
kan niet zo goed stil zitten en als ik iets in mijn hoofd heb , dan heb ik pas rust als het klaar is.het is gewoon leuk en de proefbaksels zijn allemaal maar kleine beetjes.
ik heb net 4 weken verplicht rust moeten houden en dat was niet fijn en denk dat al mijn ideeen nu er even uit moeten
![]()
![]()
![]()
en terwijl ik nu dit neerzet staat de oven ook weer aan met 2 kapsels erin voor het weekend
ja druk druk druk
maar wel erg leuk !
Pfff, hoe krijg je het voor elkaar zeg. 
weet ik ook niet
misschien heeft mijn banketbakkers verleden een beetje voordeel, waardoor een hoop voor mij gewoon een automatisme is .
en een goede planning scheelt een hoop.
jum jum
, petje af hoor!! Heb 3 kids en weet af en toe van voor niet of ik van achter nog leef
, plannen is dan ook niet een van mijn sterkste kanten haha, ben jaloers op je
. Vooral lekker doorgaan dat we van je mooie creaties kunnen genieten 
Mijnemop schreef:jammie, hoe heb je die cuppies gemaakt?
dan cupcake beslag aanmaken met een appel ( in kleine stukjes )en kaneel kruiden
dan vullen ( ongeveer de helft van het cupje)dan een eetlepel kruimeldeeg erop leggen en dit in de oven bakken
na afkoeling wat poedersuiker ter decoratie strooien ( was ik volgens mij op de foto vergeten)
dan een toefje cremeen smullen maar
Ooh, wat klinkt dat lekker! Hoe maak je het kruimeldeeg, is dat gewoon van een pak appelkruimeltaart, of kun je dat simpel zelf maken?
Gr.
Sandra
Oh die zien er wel érg lekker uit! Heb het recept opgeslagen. Dat ga ik binnenkort eens uitproberen, thx!
spidygirl schreef:Mijnemop schreef:jammie, hoe heb je die cuppies gemaakt?
dan vullen ( ongeveer de helft van het cupje)dan een eetlepel kruimeldeeg erop leggen en dit in de oven bakken
dan een toefje cremeen smullen maar
Ooh, wat klinkt dat lekker! Hoe maak je het kruimeldeeg, is dat gewoon van een pak appelkruimeltaart, of kun je dat simpel zelf maken?
Gr.
Sandra
jahoor je kan gewoon een pak kruimeldeeg halen of zelf een 123 deeg maken ( = een harder wener deeg)
Voor die kruimel topping is victoriabeslag van Rudolph ook erg lekker.
laatst ook bij appeltaart gedaan, simpel en..mmmmmmmmmmm
Hoef je geen apart kruimeldeeg te maken.
Voor de variatie:
Victoriabeslag
• 150 g geschaafde amandelen
• 150 g suiker
• 1 eiwit
Verwarm de oven voor op 180 °C. Meng de amandelen met het suiker en het eiwit. Verdeel het beslag over een met bakpapier beklede bakplaat/ of pan en bak het beslag in circa 30 minuten goudbruin. Roer de amandelen elke 10 minuten door. Laat de amandelen afkoelen.
Voor die kruimel topping is victoriabeslag van Rudolph ook erg lekker.
laatst ook bij appeltaart gedaan, simpel en..mmmmmmmmmmm
Hoef je geen apart kruimeldeeg te maken.
Voor de variatie:
Victoriabeslag
• 150 g geschaafde amandelen
• 150 g suiker
• 1 eiwitVerwarm de oven voor op 180 °C. Meng de amandelen met het suiker en het eiwit. Verdeel het beslag over een met bakpapier beklede bakplaat/ of pan en bak het beslag in circa 30 minuten goudbruin. Roer de amandelen elke 10 minuten door. Laat de amandelen afkoelen.
inderdaad dat is ook echt mega lekker mmmmmmm
Oooh meiden, wat lekker allemaal!
dank je!!
Kruimeldeeg is meel, boter en suiker?
Kruimeldeeg zijn restjes deeg in stukjes, al of niet met extra suiker
Welk soort appel adviseren /gebruiken jullie?
Zie titel, goudrenetten dus.
Zie titel, goudrenetten dus.
de goudneinetten 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » de goudreinetten zijn weer in het land dus.....