1

Onderwerp: Neptoef op cc dummie, iemand tip?

Ik denk dat ik goed sta anders zie ik het wel. :)

Ik wil cc's maken, om ergens neer te zetten, met een mooie toef erop. Maar ja dat moet dan wel van iets zijn dat niet beschimmeld, smelt met andere woorden een neptoef. Heeft iemand een idee waar ik dat van zou kunnen doen?

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

2

Re: Neptoef op cc dummie, iemand tip?

Je kan natuurlijk gewoon royal icing gebruiken. Dat wordt echt keihard! En zolang het niet nat wordt kan het volgens mij best lang mee hoor.

Of gips, er is volgens mij ergens op het forum een bericht over nepcupcakes, weet even niet waar. Misschien de zoekfunctie even gebruiken of googlen, er is namelijk ook een gigantische nepvoedsel knutselgemeenschap. Vooral in de engels en duitstalige landen.

Wel een leuk idee dummie cc's. Succes ermee.

Groetjes Petra

4 Laatst bewerkt door djehr (25-09-2012 20:25)

Gewoon met gips  :Y
Siliconen cupcakevormpje vullen met gips en goed laten drogen.
Weet niet of de toef ook lukt met gips maar hier een voorbeeld van wat anders:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=99269

5

Bedank voor de tips, de nep cc's had ik al bedacht. Het gaat me met name om de toef.
Royal icing, kun je daar echt zo'n mooie dikke toef van spuiten?

6

Ja hoor, geen probleem. Wij gebruiken voor decoratie in etalage en winkel gewoon echte cupcakes en een toef van RI. Op dit moment staan de toeven van vorig jaar herfst/halloween weer op de kast in de winkel :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik zag laatst hier en taart voorbij komen van iemand en die had een toef gespoten van fondant. Even in de magnetron, daarna in een spuitzak en spuiten maar!.zag er heel mooi uit!

8

Ik maak ze gewoon van overgebleven botercreme waar ik extra poedersuiker aan toevoeg, dit word ook kei hard. Ik heb ze bij mij in de winkel in de etalage staan en sommige echt al heeeeel lang. Ook in de zon.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

9

O.k hartelijk dank. Ik ga het weekend eens aan de gang.