1

Onderwerp: Workshop 16 volw. hoe fondant verdelen?

Ik heb aankomende zaterdag een workshop voor 16 volwassenen.
De taarten die ze maken zijn 15 cm doorsnee.

Hoe zal ik het fondant regelen?

- Hoeveel fondant per persoon om het taartje te bekleden?
- Zal ik alleen maar wit fondant neerleggen dat ze zelf mogen kleuren?
- Zal ik verschillende pakjes kleur neerleggen? En hoeveel?

Ik wil aan het eind niet met veel fondant dat over is zitten.
Want je weet nooit of er boter creme in zit.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

..*Heerlijk aan het bakken*..

2 Laatst bewerkt door sanria (25-09-2012 14:38)

Re: Workshop 16 volw. hoe fondant verdelen?

een grote groep

wat ik altijd doe, maar dat zijn kinderfeestjes.
Ik geef ze allemaal een zakjes wit fondant van 285 gram.
Dit mogen ze dan zelf kleuren.
Bij de kinderen komen ze bij mij om de kleur te kiezen maar ik zou ze in jouw geval op tafel zetten.
Ook neem ik altijd een voorraadje wit fondant mee, mochten ze allemaal de zelfde kleur willen dan kan er nog wat bij gekleurd worden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Veel succes.

(ik heb net nog even op je site gekeken maar je geeft toch ook workshops...ben je hier niet al bekend mee!!)

De fondant die over is gaf ik altijd gewoon mee. Ik ga echt geen gebruikte fondant bewaren.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

Voorgekleurde fondant vind ik veel te duur. Zelf kleuren is leuker, hoort toch ook bij het decoreren vind ik. Gewoon per persoon witte fondant neerleggen (300 gr lijkt me genoeg) en dan nog wat wit achter de hand houden wanneer er kleuren gevraagd worden die niet al gemengd zijn. Wat over is meegeven of weggooien.

5

En niet vergeten nog fondant voor de decoraties.....het schema links geeft 325 gr aan voor een ronde taart van 15 cm.

6

Dank je wel voor jullie tips!
Fijn dat er zo'n forum bestaat waar je binnen 5 minuten antwoorden krijgt en waar je met " bijna" alle vragen terecht kunt ;)

..*Heerlijk aan het bakken*..

7

Bij twijfel over de juiste hoeveelheid fondant, rol ik altijd even een lapje uit wat ik over het bakblik heen leg.
Ik vind kleuren bij een workshop altijd lastig, omdat de fondant dan soms zo zacht word dat het bekleden lastiger word.
Ik maak altijd dummies en voorbeeldjes van de overgebleven fondant, dat is mischien een tip. succes met de worskhop!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!