1

Onderwerp: Huidskleur candy melts?

Hoi,

Ik vroeg me af of er huidskleur candy melts bestaan? Ik kan ze nergens vinden. Ik heb wel witte in huis en wil deze ook wel kleuren om zo huidskleur te maken, maar ik dacht dat je de candy melts ook moesten kleuren met de op olie gebasseerde kleurstoffen. Ik heb die van Wilton maar dit is enkel groen, blauw, geel en oranje en daar kan je volgens mij niet echt mee tot huidskleur komen. Of zou het met een ienieminie beetje oranje lukken?

Wie kan me helpen? Ik wil namelijk bumba cake pops maken voor mijn neefje zijn 1ste verjaardag :)

Bedankt!

2

Re: Huidskleur candy melts?

oei... ik zou zelf de peach kleur van wilton gebruiken (maar weet niet of dat obv olie is) - die gebruik ik ook om fondant huidskleur te krijgen... oranje zou ik niet aandurven, huidskleur gaat wat meer richting roze...

Lees even mee hoor  ;)

Maar je hebt geen rood of roze van Wilton obv olie?
Heb zelf altijd spectrum colors.
Heb je al via google gezocht? Misschien dat je daar iets kunt vinden.

4

misschien kun je witte candymelts mengen met oranje of gele candy melts?

5

Bedankt voor de antwoorden!

Ik weet eerlijk gezegd niet of je candymelts echt met op oliebasis kleurstoffen moet kleuren. Zou het ook niet gaan met de gelkleurstoffen van wilton? Ik heb wel rood op oliebasis, maar krijg ik dan niet eerder roze?

Bedankt voor de hulp!

6

Je kan het proberen, maar de adviezen bij de producten geven toch iets anders aan..........ik heb het bij candymelts met candycolors van Wilton gedaan en dat ging goed.

7

Ik kleur meestal met kleurpoeders ... mijn ervaring met melts en gelkleuren is niet best, ook niet met flo-coat.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

8 Laatst bewerkt door VanessaAssenav (25-09-2012 13:15)

Misschien handig om het bij jou in het topic ook even te melden, voor de mensen die ook meelezen  :)

Ik heb onlangs mijn melts gekleurd met spectrum color gel. De melts gingen gelijk schiften en het werd 1 kliederboel  :/
Met olie kon ik het weer n beetje redelijk krijgen maar raad het ook echt af om gel color te gebruiken met melts.

Heb dit gevonden op internet:

Productbeschrijving
Deze set bestaat uit 4 potjes met levensmiddelenkleurstof op oliebasis.
Hierdoor is het geschikt voor het kleuren van zowel Candy Melts, chocolade en couverture.

De set bestaat uit 4 potjes in de kleuren rood, blauw, geel en oranje

Let op! Deze kleurstof op olie basis is minder geschikt voor het kleuren van marsepein of rolfondant

Dit zijn 4 potjes kleurstof op oliebasis van Wilton. Ik zou voor witte melts gaan en een heeeeeeeel klein beetje roodtoevoegen zodat je roze krijgt.
Voor blanke huidskleur gebruik ik ook altijd roze en geen peach etc.
Er zijn ook kleuren zoals goud en zilver te vinden op oliebasis.

Volgens mij mag ik hier de link vd webwinkel niet plaatsen maar Google is your best friend? ;) Zoeken op eetbare kleurstof oliebasis.
4 potjes kosten zo'n 4.50euro

9

Bedankt! De olie kleurstoffen van Wilton heb ik al een tijdje :)
Ik vind het wel spijtig dat er niet zoveel kleuren in te vinden zijn.

Het probleem is intussen van de baan, want de mama is van gedacht veranderd. Het worden koekjes in plaats van cake pops :)
Weet iemand of er uitstekers van bumba bestaan? En anders ga ik wel voor winnie the pooh :)

Bedankt allemaal voor het meedenken!

10

@VanessaAssenav een link naar andere webshops voor taartdecoratie mag idd niet, maar de naam vermelden zonder dat het een klikbare link is wel  :Y

bumba uitstekers zijn er volgens mij niet.......

11 Laatst bewerkt door VanessaAssenav (25-09-2012 15:28)

@Krentje
Daar zit ook rood bij? Je schreef groen, blauw, geel en oranje.
Ik ga zelf ook even zoeken naar een goeie rode/roze kleurstof op olie basis. Ik maak regelmatig blankehuidskleurige cakepops. Maja die andere kleuren hoef ik dan weer niet.

@Karin
Ok, wist niet meer precies hoe het zat..dank je!  :D