1

Onderwerp: Buurman en Buurman

Hallo,

Mijn eerste taart, voor mijn zoontje die zes is geworden:

https://lh3.googleusercontent.com/-ZAIRBlUxQPg/UGF2BCnVw4I/AAAAAAAAAUk/XR2dwxGibnk/s500/003a.jpg

Mijn zoontje vindt hem geweldig. Ik zou nog wel wat tips kunnen gebruiken en heb dus nog wat vragen...

Ik vind de fondant zo doffig (poedersuiker dat erop blijft liggen?). Hoe zou ik die een beetje minder doffig kunnen krijgen?
Ik heb marsepein van de xenos gebruikt voor de shirts en broeken van buurman en buurman. Deze marsepein is nogal zacht en daarom zakken ze wat in. Is er iets te doen aan te zachte marsepein (behalve gewoon goede kopen ;) ).
Verder moet ik volgens mij blijven oefenen (en kom ik waarschijnlijk gezellig terug met vragen).

Nu wachten tot Merijn uit school komt zodat we de taart op kunnen eten :) .

Groetjes Wilma

2

Re: Buurman en Buurman

Mooie taart hoor, tips heb ik niet voor je.

Gefeliciteerd met je zoontje!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

wat is ie mooi
en het boetseren gaat je goed af

voor te boetseren gebruik ik zef altijd fondant al zijn er velen die ook met marsepein werken
koop goede marsepein/fondant die van xenos is :s

hoop nog meer taarten van je te mogen zien

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Allereerst gefeliciteerd met je zoontje!
WAt is je taart leuk geworden!
Mijn tip? nooit meer de Xenos rommel gebruiken, maar die had je al door.
Ten tweede, geen poedersuiker. Bij de Ikea verkopen ze de super handige buro mat! Deze is niet duur en daarop kan je zonder problemen rollen er er weer af halen, zonder geplak (tenminste... als de de xenos zooi niet gebruikt hihihi)
Negatief over xenos? Nee absoluut niet, maar wel over hun marsepein en fondant. Maar verder top winkel!
Hoop dat je iets aan mijn tips hebt.
Heel veel bakplezier!
Groetjes, Ingrid.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

dat heb je leuk gedaan! Vooral het boetseren vind ik knap gedaan!

Ik rol altijd uit op een beetje crisco, gewoon je aanrecht of werkplek een beetje insmeren. Geen rommel met poedersuiker en geen doffig laagje meer. Als je wel poedersuiker gebruikt, zorgen dat dit alleen aan de onderkant van je marsepein of fondant zit en niet aan de zichtbare kant.

Om ervoor te zorgen dat je boetseersels hard worden, meng je tylose door je fondant/marsepein.

succes!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

6

Tylose door marsepein heeft geloof ik niet veel zin, maar correct me if I'm wrong.
Je buur en buur vind ik geweldig!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

7

Dank jullie wel! Er zitten volgens mij zeer bruikbare tips bij. De taart was (is, want nog niet op) erg lekker gelukkig.
Weer een hobby erbij, en met deze zijn man en kinderen ook erg blij...

Groetjes Wilma