1

Onderwerp: Toefje van een ijsCC

Hallo even een vraagje.

CC in zo`n vierkantje ijsbakje bakken en dan natuurlijk zo`n soort van slagroomtoef idee erop.

Nu had ik het laatst even vlug gedaan met botercreme maar dat zakte toch wel in als het wat warmer was.

iemand idee wat ik er op kan spuiten wat lekker is, niet te hard is en wat ook een tijdje buiten de koelkast kan blijven??

Re: Toefje van een ijsCC

Vanaf een graad of 26 gaat de boter smelten, maar inmiddels is het een stuk koeler toch? In principe hoort zo'n toef botercreme wel te blijven staan.
Of meringue botercreme (nog veel lekkerder dan BC), gemengd met wat je maar kan verzinnen als lekkere smaak (jam, fruitpuree, lemoncurd, mokka,banketbakkersoom...) . Of iets gemengd met ganache..

3 Laatst bewerkt door kaatjuh (24-09-2012 21:59)

ik zou dan iets gebruiken wat ik zelf fluff noem, maar het is eigenlijk beetje namaak negerzoenen binnenste.
Ik heb het van deze site. Kan ik wel 24 cc met opspuiten.
Cream of tartar haal ik bij de toko.(wijnsteenzuur)
Ik wacht tot de suiker ed in het pannetje borrelen en transparant worden.
Dan de eiwit opkloppen (ik neem altijd of poeder of gep. eiwit van de sligro) en dan de siroop warm erbij gieten in een paar delen. 10 minuten mixen op hoog en dan heb je echt een luchtige stevige creme.

Hier de link. ff www ervoor zetten
allrecipes.com/Recipe/Fluffy-White-Frosting/Detail.aspx

succes!

kaatjuh schreef:

ik zou dan iets gebruiken wat ik zelf fluff noem, maar het is eigenlijk beetje namaak negerzoenen binnenste.
Ik heb het van deze site. Kan ik wel 24 cc met opspuiten.
Cream of tartar haal ik bij de toko.(wijnsteenzuur)
Ik wacht tot de suiker ed in het pannetje borrelen en transparant worden.
Dan de eiwit opkloppen (ik neem altijd of poeder of gep. eiwit van de sligro) en dan de siroop warm erbij gieten in een paar delen. 10 minuten mixen op hoog en dan heb je echt een luchtige stevige creme.

Hier de link. ff www ervoor zetten
allrecipes.com/Recipe/Fluffy-White-Frosting/Detail.aspx

succes!

Oeh.. die is echt belachelijk lekker!  :D
Ik zou dan wachten tot je grote lava-bellen ziet, dan is hij nog net iets heter (of met een suikerthermometer).
Goed idee om dit eens te maken als topping!