1

Onderwerp: Cake of biscuit?

Ik wil graag de tent maken uit het boek 50 easy partycakes van Debbie Brown. Moet ik hiervoor een vierkante cake bakken of een vierkante biscuit? Ik moet hem daarna nog in model snijden. Dit wordt mijn eerste niet standaard vorm, dus ik heb geen idee. En als het cake is, doe je dan nog wel vullen, of alleen botercreme om de verschillende onderdelen aan elkaar te plakken en af te smeren? Sorry, ben echt nog een groentje  :o
Alvast bedankt, Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

2

Re: Cake of biscuit?

Tja, Debby doet alles met cake, maar daar ben ik zelf niet z'n fan van.
Tastaarten worden ook met biscuit gemaakt, dus denk dat dit tntje ook wel met biscuit kan.
Denk wel dat ik m voor de stevigheid met ganache zou afsmeren.
Je kunt m evt ook met een lekkere smaak cake maken (geen saaie vanillecake, maar appelkaneel, cocolade of stroopwafel of zo) want ik denk dat het wel een rare vorm is om te vullen, en ongevuld biscuit is niet echt bijzonder.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Over het algemeen wordt cake aangeraden bij in vorm snijden. Misschien dat het bij een simpele vorm kan lukken met biscuit? Of als je een ontdooiend biscuit neemt?  :think: Of één gevuld met botercreme, die op koelkasttemperatuur is gekomen, dat maakt hem ook al heel stevig.

Maar op zich is er niks mis met cake, hoor. Daar heb je ook super lekkere recepten van. En dan is gevuld vaak nóg weer lekkerder, alhoewel er natuurlijk genoeg ongevulde cakes bestaan die ook heerlijk zijn. Cakes worden iets vaker gevuld met (M)BC, jam, ganache, of een dunne laag lemoncurd, omdat slagroomvullingen, bavaroises, zwitserse room etc wat minder stabiel zijn bij een zwaarder type cake.

4

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik neem het zekere voor het onzekere en ga een cake bakken en die vullen met lemoncurd en afsmeren met botercreme met citroensmaak, dan blijft het toch nog lekker fris.

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.