1

Onderwerp: Magical cupcakes!

Even een paar test cupcakejes, ze kunnen nog iets netter... iemand een idee hoe je die papiertjes vast kan laten plakken aan het cakeje?
En ik ben er ook nog niet over uit of ik de cupcakemix nu lekkerder vind, of de gewone cakemix van Appie....

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/377661_510158059011888_135921910_n.jpg

2

Re: Magical cupcakes!

mooie kleurtjes!

3

Mooi! Mijn ervaring is dat het aan het bakblik ligt, ik heb 1 bakblik wat "rechte"cupcakes maakt en daarmee heb ik geen last van loslatende papiertjes.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

Bij mij moesten ze iets langer in de oven. Toen lieten ze niet meer los.

Wat je ook doet of laat, de mensen kletsen toch....

5 Laatst bewerkt door renata2 (24-09-2012 18:18)

ik vind deze al errug mooi!
ik gebruik zelf cakemix. en misschien ligt het aan je papiertjes. ik las van de week ook iets op het forum over je papiertjes van tevoren in de warme oven zetten. weet alleen niet meer precies hoe lang.

6

Sodeju wat mooi

7

Het ligt vaak aan de papiertjes die je gebruikt.

Groetjes van Natascha!

8

Echt magical!!! :thumb:  :Y Hoe heb je het gedaan??? :) De kleurtjes bedoel ik.....

of aan de bakvorm, ik had eerst een vorm van de action en toen lieten alle papiertjes los. nu gebruik ik een vorm van wilton met dezelfde papiertjes en deeg (funcakes) en toataal geen last meer. zelfs na het invriezen laten ze niet meer los.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

10 Laatst bewerkt door dollelollypop (24-09-2012 19:55)

Ik heb heel lang gezocht n geprobeerd want had ook vaak losse cupcakes.
Het heeft te maken met goedkope papiertje ( die van House of Marie kwamen bij mjamtaart ooit eens als beste uit de bus )
Met te lang mixen, je moet mixen tot het homogeen is en dan stoppen want er staat wel eens 10 min. maar dat moet je dus echt niet doen.
En de cupcakes niet te kort in de oven dat zijn dingen waar ik achter ben gekomen maar volgens mij is de ergste te lang mixen.
Ik had ook wel eens dat er onderin een loos gedeelte zat en dat komt ook door te lang mixen.
Ik heb met de vormen nooit problemen gehad want ik had ook die van de action maar sinds ik bovenstaande in acht neem geen losse papiertjes meer gehad.

11

Wow! Mooi hoor!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

12

Vicarth schreef:

Het ligt vaak aan de papiertjes die je gebruikt.

Daar ligt het niet aan! Ik heb 3 verschillende bakblikken met dezelfde House of Marie papiertjes gebakken en van 1 blik lieten ze niet los.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

13

En bij mij laten ze niet meer los sinds ik het volgende doe....

De papiertjes IN de bakvorm zetten en dan een minuutje in een warme oven zetten zodat ze mooi in de vorm 'zakken'. DAARNÁ pas vullen en (gaar ;)) bakken.

14

Geweldig mooie cupcakes!

Pandora schreef:

Echt magical!!! :thumb:  :Y Hoe heb je het gedaan??? :) De kleurtjes bedoel ik.....

Ik heb ze allemaal gedust met parelmoer ;)

dollelollypop schreef:

Het heeft te maken met goedkope papiertje ( die van House of Marie kwamen bij mjamtaart ooit eens als beste uit de bus )
Met te lang mixen, je moet mixen tot het homogeen is en dan stoppen want er staat wel eens 10 min. maar dat moet je dus echt niet doen.
En de cupcakes niet te kort in de oven dat zijn dingen waar ik achter ben gekomen maar volgens mij is de ergste te lang mixen.
Ik had ook wel eens dat er onderin een loos gedeelte zat en dat komt ook door te lang mixen.
Ik heb met de vormen nooit problemen gehad want ik had ook die van de action maar sinds ik bovenstaande in acht neem geen losse papiertjes meer gehad.

hmm, aan het mixen kan het niet liggen, ik mix denk ik maar 2 tot 3 minuten...
maar toch bedankt!

Sandra Roelofs schreef:
dollelollypop schreef:

maar toch bedankt!

Dan waarschijnlijk toch andere papiertjes of iets langer in de oven.

18 Laatst bewerkt door Sandra Roelofs (26-09-2012 12:23)

dollelollypop schreef:
Sandra Roelofs schreef:
dollelollypop schreef:

maar toch bedankt!

Dan waarschijnlijk toch andere papiertjes of iets langer in de oven.

Ik heb het zekere voor het onzekere maar genomen en een nieuw bakbkik van wilton gekocht en andere cupjes! ben benieuwd!

waar maak ik me ook druk om... ik moet morgen een stapeltaart maken van 5 lagen en dan maak ik me druk om loszittende papiertjes van de bijbehorende cupcakes haha  :D