1

Onderwerp: Vintage colette-achtige stapel

Voor mijn zus haar verjaardag had ik beloofd een taart te maken, ze nodigde niet zo veel mensen uit dus ik had niet op veel werk gerekend.. Samen gingen we kijken wat voor soort taart het moest worden, en uiteraard liet mijn zus haar oog vallen op iets mega moeilijks... de colette taart! Gelukkig was de beste vriend waarmee ze het feestje hield bereid me te helpen en samen zijn we de uitdaging dus maar aangegaan. Uiteindelijk zijn de bollen niet zo rond geworden als ze hadden moeten zijn en we hadden geen tussenstukken voor tussen de lagen, dus het is anders geworden dan de bedoeling was en ook de bollen bekleden viel nog niet helemaal mee... zeker niet gezien de tijdsdruk (in 1 dag de hele taart, inclusief bakken...) Er zijn dan ook wat hobbeltjes en bobbeltjes onderaan te zien en op sommige plekken kleine scheurtjes in het marsepein... De taart is van gewone cake gevuld met fruitmousse (blauwe bessen, aarbeien) en ééntje is gevuld met kersen en monchou met slagroom.

Maar gezien de enorme uitdaging en korte tijd ben ik toch tevreden met het resultaat en mijn zus vond hem helemaal geweldig! Bij deze taart ook voor het eerst met dust gewerkt, wat een heerlijk spul! Maakt alles net even wat mooier en spectaculairder.

Het resultaat:

http://1.bp.blogspot.com/-dHuJDzORbsg/UDoXYSDpoUI/AAAAAAAAALc/ODBAyOtzDK0/s1600/foto%2832%29.JPG

http://4.bp.blogspot.com/-uNdIvnkCPLI/UDoX_SoS96I/AAAAAAAAALk/KkEurFQT68k/s1600/foto%2831%29.JPG

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden... en als ik nog eens wat tijd en geld over heb moet ik zeker eens een workshop gaan volgen voor de colette...!

2

Re: Vintage colette-achtige stapel

Leuk zeg, ik vind het er zeker spectaculair uitzien, en dat voor een eerst keer bollen bekleden :thumb:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

3

Ik zou zeggen missie geslaagd! hartstikke mooi geworden, en ook prachtige kleurencombi!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Dankjulliewel!   :)

5

Mooi hoor, helemaal gezien de beperkte tijd. Ik doe je dit zelfs in 1 week niet na.

6

Ziet er goed uit

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

Dank, dank!  :o  :)