1

Onderwerp: botercreme/biscuit vraagje

Ik wil graag tuincupcakes maken.
hierop groene botercreme grassprietjes maken.

Maar zit nu in dubio, en de vraag is of het kan.
Degene voor wie ik het maak houdt van framboos en pure chocola.
Dus ik dacht cupcakes met chocostukkies en dan de botercreme groen maken en patidess framboos erdoorheen mengen.
Maar word de botercreme dan wel groen genoeg?

Of zouden jullie de patidess door de cupcakemix doen?

Thnx alvast!!

2

Re: botercreme/biscuit vraagje

Zelf gebruik ik nooit smaakstoffen, maar ik denk dat de botercreme een 'raar'kleurtje groen krijgt. Dan zou ik de smaakstof door de cupcakemix doen.

3

ik denk dat dat geen probleem is want zo hard kleurt patides niet en als je deze meebakt verliest hij er veel van zn smaak denk ik

ik zou idd chococupcakes maken en hier groene frambozencreme opdoen, let wel op voor eventuele pitjes met spuiten

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

4

ik vind dat de frambozen patidess wel kleurt, denk dan niet dat het nog mooi groen blijft.... misschien lorrann gebruiken deze keer?

Anders misschien chococupcakes met echte frambozen erin en dan vanille bc erop dat je wel een mooie kleur groen kan geven?

5

ik denk ook dat de kleur niet zo mooi wordt. Framboospatidess door de bc wordt rood/roze. Als je daar dan groen bij doet  :think:
Zou dus doen wat Kaatjuh ook al zegt  :Y 
Dan zou ik de chocostukjes door het beslag mengen en wanneer het beslag in de papiertjes zit, er een stuk of 3 frambozen induwen.

6

Ik zou Patidess niet meebakken, daar is het volgens mij ook niet voor geschikt.

Kun je geen chocoladecupcakes maken en deze vullen met wat frambozenpuree (frambozen uit de diepvries goed pureren)?

7 Laatst bewerkt door Mijke79 (11-09-2012 18:53)

Ik zou het andersom doen: frambozencupcakes bakken (kan bijvoorbeeld met het fruit-cupcakerecept uit het boek van Rudolph, maar ook door ander cupcake beslag kun je gepureerde (diepvries)frambozen mixen). Die zijn heerlijk fris en smaken echt naar frambozen. En dan gras van witte-chocolade creme erop: dat is gewoon wit/lichtgeel, dus heel goed groen te kleuren.

Je zou dan zelfs in het 'gras' nog een vers framboosje kunnen leggen met wat blaadjes van fondant/icing/creme eronder, als een soort bloemetje.

Edit: oh, laat maar... PURE chocolade lees ik nu...

8

Nou dames, ik heb het toch maar mooi in de botercreme geprobeerd!
En echt groener dan groen kreeg ik het niet :D:D
Dus het worden cupcakes met pure chocostukkies en een groene (met frambozensmaak) botercreme gihi..
Ik had van de week tijd over dus dacht, dat ga ik eens mooi proberen, woehooeee