1

Onderwerp: Hallo allemaal

Ik (stille lezer)kom al langer op deze leuke  site, maar heb me nu toch maar aangemeld op het forum. O-)

Heb nog nooit echt CC's of thema taart gemaakt, maar wil toch een gok wagen.  Al weet ik niet waar ik moet beginnen  :)

Zie allemaal foto's van hele mooie taarten en denk  :think:

2 Laatst bewerkt door Hertje (14-09-2012 13:27)

Re: Hallo allemaal

Welkom op dit heerlijke forum, Zoultje!
Niet te lang denken en kijken, anders zie je door de bomen het bos niet meer. ;)
Gewoon lekker beginnen en voordat je het weet, heb je het bakvirus te pakken. :Y

Om je even op weg te helpen:

Deze how to van Lori is een prima hulp bij het maken van een taart:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

En hier zijn heel veel ideetjes met werkbeschrijving te vinden:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/idee … c-248.html

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

3

Dank je wel Hertje.

Bedankt voor de link's die je erbij hebt gedaan. 

Heb vandaag voor het eerst CC's met cream cheesecreme gemaakt  O-) Had alleen het gevoel dat de creme bijna ging smelten. Heb ik iets verkeerd gedaan?

http://i48.tinypic.com/124zfqf.jpg

4

He hoi
ik ben ook al langer een stille lezer en bekijkster.. ik bak al een 1,5 jaar en voor het eerst na gewoon van alles geprobeert te hebben had ik nu ook echt hulp nodig dus ben ik ook eens op het forum gaan kijken... succes en idd gewoon lekker beginnen en cc's is altijd een goed begin :-) .. voor je het weet heb je een eigen gemaakte taart voor je liggen waarvan je denkt 'en wie gaat deze opeten'.. mvg Femke

5

bertenfemke schreef:

He hoi
ik ben ook al langer een stille lezer en bekijkster.. ik bak al een 1,5 jaar en voor het eerst na gewoon van alles geprobeert te hebben had ik nu ook echt hulp nodig dus ben ik ook eens op het forum gaan kijken... succes en idd gewoon lekker beginnen en cc's is altijd een goed begin :-) .. voor je het weet heb je een eigen gemaakte taart voor je liggen waarvan je denkt 'en wie gaat deze opeten'.. mvg Femke

Ik sta soms met een mond vol tanden wat men allemaal kan maken en dit wil ik ook  :) Je moet natuurlijk met iets makkelijks beginnen en zo langzaam opbouwen. We geven niet op!!!!
Heb ze meegenomen naar het werk (proefkonijnen) en ze vonden vooral de cream heerlijk. Me so happy!!!

Groetjes,
Zoultje

6

Hallo :)  :)

Welkom op dit geweldige forum! Je kunt op deze site een schat aan informatie terugvinden, die onze hobby nog veeeeeel leuker maakt!! :Y  :Y

Mag ik zo vrij zijn om je een paar tips geven?  O-)

Als je een vraag hebt, gebruik dan eens de ‘zoekfunctie’. Dat doe je door bovenaan de pagina op het woord ‘zoeken’ klikken. Typ je zoekterm in, klik een aantal rubrieken aan waar je hoopt je antwoord te vinden (of allemaal als je het niet zo goed weet) en ... bingo! De kans is heel groot dat eerder al iemand anders net dezelfde vraag had als jij en dan heb je meteen een heleboel antwoorden. :thumb:

In de linker kolom kun je klikken op ‘tabellen’, ‘howto’s’, ‘recepten’ en ‘FAQ’, ook hier vind je informatie waar je wel enkele avonden zoet mee bent. :D

En als laatste tip. Lees telkens de ‘sticky’ bovenaan de rubriek waar je je vraag/foto/nieuwtje wilt plaatsen. Zo weet je onmiddellijk of je topic wel op de juiste plaats staat en bespaar je de moderators het werk om je topic te verplaatsen. :rolleyes:

Veel plezier!
Groetjes Samantha  :)  :)