1

Onderwerp: Hallo taartenmakers.......

Hoi,

Ik ben Patricia ben 33 jaar en woon samen met mijn man en onze 2 katten (en sinds gisteren een guppy :D ) in Krimpen aan den IJssel.
Ik doe graag scrapbooken, lezen, puzzelen en naaien. Heb een paar weken thuis gezeten omdat ik overspannen was en ben nu langzaam aan mijn werk weer aan het oppakken en daarnaast ook mijn hobbies, omdat ik behoefte heb aan wat nieuws wil ik graag leren hoe ik mooie taarten kan maken.

Ik lees nu zo'n twee weken mee op het forum en vind het een erg leuk forum met veel informatie en super gave taarten. Heb ondertussen allerlei materialen verzameld zoals uitstekers, smoother, bakblikken enz. Moest van mezelf een voorstel schrijven als ik echt zou gaan beginnen met een taart bekleden. Gisteren heb ik mijn eerste biscuit gebakken (iets te laag uitgevallen maar goed volgende keer beter), in de vriezer gedaan en morgen ga ik hem bekleden. Wil er een supermariotaart van maken, omdat mijn man nogal verslaafd is aan mariokart, die we lekker dit weekend gaan opeten  ;) .

Wil alleen voor mezelf en naaste vrienden gaan bakken dus hou de taarten klein, heb 10 en 15 cm rond en 10 en 15 cm vierkant. Groter wil ik niet gaan want alles wat je maakt moet ook opgegeten worden....

Heb meteen een paar vragen:
1. welke maatbeker hebben jullie voor de ml? Moest 12 ml water hebben dus heb iets minder dan een eetlepel erin gedaan maar volgende keer precies afmeten is beter denk ik
2. kan je marsepein en fondant door elkaar gebruiken? Heb bv geen zwarte fondant maar wel zwarte marsepein.
3. hoe werkt wud  :think:

Tips zijn altijd welkom.

Wil lekker met jullie mee gaan kletsen en wellicht een keer een workshop volgen, al zie ik door de bomen het bos niet meer zoveel worden er aangeboden.

Oh ja en ik ben helemaal weg van Wendy Schlagwein, heb direct haar 2 boeken aangeschaft  :D .

Zo dat was wel weer genoeg geloof ik, mochten er nog vragen zijn stel ze gerust.

Groetjes

Patricia

2

Re: Hallo taartenmakers.......

Welkom op dit leuke forum!

Antwoorden op je vragen:
Ik weeg water meestal af met die kleine hoeveelheid, 1 ml is 1 gram.

Marsepein en fondant kan je gerust door elkaar gebruiken en je kan het zelfs mengen. Dan krijg je marsefond.

De wud staat voor: wist u dat. Dus alle zinnen beginnen met wist u dat. Vragen staat vrij in de wud!

Veel plezier met decoreren!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

3

Dank je wel Iris voor het welkom en de antwoorden.

Ik ga nu beginnen met decoreren, ben benieuwd of ik niet straks alles tegen de muur aan gooi  :D

4

Welkom!

Wat leuk dat je aan je eerste taartje gaat werken, spannend!

Wel showen  :Y

Groetjes,
Monique

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

5

Hallo :)  :)

Welkom op dit geweldige forum! Je kunt op deze site een schat aan informatie terugvinden, die onze hobby nog veeeeeel leuker maakt!! :Y  :Y

Mag ik zo vrij zijn om je een paar tips geven?  O-)

Als je een vraag hebt, gebruik dan eens de ‘zoekfunctie’. Dat doe je door bovenaan de pagina op het woord ‘zoeken’ klikken. Typ je zoekterm in, klik een aantal rubrieken aan waar je hoopt je antwoord te vinden (of allemaal als je het niet zo goed weet) en ... bingo! De kans is heel groot dat eerder al iemand anders net dezelfde vraag had als jij en dan heb je meteen een heleboel antwoorden. :thumb:

In de linker kolom kun je klikken op ‘tabellen’, ‘howto’s’, ‘recepten’ en ‘FAQ’, ook hier vind je informatie waar je wel enkele avonden zoet mee bent. :D

En als laatste tip. Lees telkens de ‘sticky’ bovenaan de rubriek waar je je vraag/foto/nieuwtje wilt plaatsen. Zo weet je onmiddellijk of je topic wel op de juiste plaats staat en bespaar je de moderators het werk om je topic te verplaatsen. :rolleyes:

Veel plezier!
Groetjes Samantha  :)  :)