1

Onderwerp: HELLUUPP, taartvorm 30 cm wordt niet hoog!!

Wij hebben een wilton bakvorm van 30 cm. We gebruiken funcakes bicuit als mix. We hebben er zels mix in gedaan voor 35, maar de taart wordt niet hoog. We hebben geen problemen met de andere bakvormen alleen met die van 30.

Wie heeft er tips?

2

Re: HELLUUPP, taartvorm 30 cm wordt niet hoog!!

Nog een keer proberen?

Of met bake-even-strips, een natte theedoek of heating core aangezien de vorm best groot is?

Is het eerder wel gelukt?

Heb je nu ingredienten van een ander merk gebruikt misschien?

Ik roep maar wat........... O-)

3

We hebben de oplossing gevonden. We mixen nu zeg maar het baksel in twee delen. Nu is de taart perfect :D

4

hoeveel mix/eieren gebruik je voor de 30 cm? en hoe hoog/laag wordt hij dan?

5

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn kapsels van 30ø en 35ø Ook met de vierkante van 30x30 en 35x35 heb ik het probleem.

Ik bak ze nu gewoon in 2en. Ik ben wat langer bezig met bakken, maar het scheelt een hoop frustraties hihi.

Groetjes San

6 Laatst bewerkt door Sannn (20-09-2012 15:18)

djehr schreef:

hoeveel mix/eieren gebruik je voor de 30 cm? en hoe hoog/laag wordt hij dan?

Ik gebruik voor mijn 30ø 500 gr mix 50 ml water en 10 large eieren. Mijn kapsel komt niet hoger dan 6 cm ongevuld. Dat vind ik voor een bruidstaart echt te laag. De 2e keer bak ik 250 gr mix 25ml water en 5 large eieren.  Gevuld en bekleed kom ik dan uit op 10 cm. Ik vul hem dan 3x.

Hoe hoog zijn jullie kapsels dan, en maken jullie nog verschil tussen een bruids of verjaardagstaart?

Groetjes San