1 Laatst bewerkt door Em (20-09-2012 07:21)

Onderwerp: Hosting --> waar???

Sorry als dit al eerder 100x gevraagd is, maar er zijn zoveel mogelijkheden.

Ik wil graag een website maken. Dit moet er professioneel uitzien zonder reclame (alleen reclame voor mezelf  :lol: ). Het liefst begin ik met een kant en klaar template. Maar waar????? Hieronder staan een paar opties, wie heeft ervaring met wat? Ik heb al een domeinnaam geregistreerd.

- www.weebly.com
- www.vistaprint.com
- www.godaddy.com
- www.webs.com
- Joomla
- Yahoo Business Sitebuilder
- Google Sites
- gratis template via bv www.templatemonster.com (maar die moet je vast ook ergens hosten)

2

Re: Hosting --> waar???

Hallo, 

Ik ben geen held op de computer maar ik heb mijn eigen website dank Kant- en Klare Site zelf gemaakt. Ik ben er heel blij mee :Y . Makkelijk in gebruik en onderhoud.
Veel succes.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

3

Ik zou eens kijken of je een website kunt maken via wordpress. Dit dan laten hosten bij transip (veel data/goedkoop)  Nog nooit met wordpress gewerkt. Je kunt 'even oefenen'  door je aan te melden bij wordpress.com.  Je hebt binnen wordpress zóveel mogelijkheden, wat ik bij de anderen mis.

4

jufjeA schreef:

Ik zou eens kijken of je een website kunt maken via wordpress. Dit dan laten hosten bij transip (veel data/goedkoop)  Nog nooit met wordpress gewerkt. Je kunt 'even oefenen'  door je aan te melden bij wordpress.com.  Je hebt binnen wordpress zóveel mogelijkheden, wat ik bij de anderen mis.

ik heb ook een wordpress voor mijn mopsenwebsite. deze heb ik wel laten maken door een kennis. maar verder kan ik hem nu zelf heel makkelijk bijhouden

mijn taartenpagina heb ik laten maken door weer iemand anders, en die kan ik niet zelf bijhouden, daar snap ik niks van  :grr:

5 Laatst bewerkt door Em (20-09-2012 10:22)

prachtige taart heb je trouwens in je sourcecode staan!!!!!  :Y

Weet je met welke website/software je taartenwebsite is gemaakt, want die ziet er wel mooi uit! Of is dat ook wordpress?

6

Als je eenmaal wordpress helemaal hebt zoals je het wilt, dan is het inderdaad heel makkelijk bijhouden. Maar vooral plugins installeren enzo.. dat moet je gewoon even doorhebben.

7

Em schreef:

prachtige taart heb je trouwens in je sourcecode staan!!!!!  :Y

Weet je met welke website/software je taartenwebsite is gemaakt, want die ziet er wel mooi uit! Of is dat ook wordpress?

dankje!, nee die heeft ie helemaal in html (zo heet dat toch??) gemaakt. maar welk progamma die heeft gebruikt weet ik eigenlijk niet zo goed, aan mij heb je dus ook weinig hahah :p

8

hahaha lol, ik wist wel dat ie een taart in de sourcecode had gezet maar had hem eigenlijk nog helemaal niet echt bekeken. hij is inderdaad heel mooi :+

9

hoi ik heb een blog in het begin een beetje knutselen, maar later super makkelijk. Je kan deze helemaal naar je eigenzin maken en dat allemaal gratis.

groetjes Esther

10

Ik vind one.com erg prettig werken! Gewoon Nederlandse site met 24 uurs support.

11

Ik vind one.com erg prettig werken! Gewoon Nederlandse site met 24 uurs support.

12

Ik zou inderdaad voor WordPress kiezen en dan bij TransIP of Mijndomein.nl.

Het nadeel van beide is wel dat als je veel leuke mogelijkheden (plugins) toevoegt dat je bij deze twee bedrijven al snel tegen limieten aanloopt en sommige plugins moet gaan uitschakelen.

Daarom heb ik op een gegeven moment maar een eigen server besteld.

Ik kan je eventueel wel helpen als dat nodig is.

13

Ik heb inmiddels een gratis css template gedownload, en ben hard bezig met het bouwen van de website. Dat gaat wel lukken. Ik heb al tijden een domein bij GoDaddy...

Nu nog betaalbare hosting zoeken, ik neem aan dat de hosting provider mij dan de informatie geeft voor mijn FTP programma zodat ik kan 'connecten'?

En dan nog mijn domeinnaam aan mijn host linken, dat komt tzt wel  :/

Ik zal even kijken naar jullie suggesties...

14

Em schreef:

Ik heb inmiddels een gratis css template gedownload, en ben hard bezig met het bouwen van de website. Dat gaat wel lukken. Ik heb al tijden een domein bij GoDaddy...

Nu nog betaalbare hosting zoeken, ik neem aan dat de hosting provider mij dan de informatie geeft voor mijn FTP programma zodat ik kan 'connecten'?

En dan nog mijn domeinnaam aan mijn host linken, dat komt tzt wel  :/

Ik zal even kijken naar jullie suggesties...

Je kunt bij providers altijd aangeven wat je wilt, dus alleen een domeinnaam, of ook hosting. Als je ook hosting afneemt, dan krijg je altijd een FTP login. Het is ook belangrijk dat je toegang krijgt tot je eigen MySQL database.