1

Onderwerp: Advies gevraagd

Hallo allemaal

Volgende zaterdag wordt mijn jongere broer 16 en ik wil hem graag twee leuke taarten maken.

De eerste wordt een chocolate mud cake in de vorm van een pet.

De tweede wordt een schoendoos van vanillebiscuit met daarbovenop een schoen van chocolate mud cake.

Het is de eerste keer dat ik zoiets probeer (hiervoor alleen maar simpele ronde taarten gemaakt), dus ik vind het best wel spannend  :D

Nu zit ik wel nog met een paar vragen:

Ik wil zowiezo de taarten op voorhand bakken, anders krijg ik het nooit klaar. Ik weet dat je die in de diepvries kan bewaren, maar zou je ze ook in de diepvries kunnen zetten met de vulling er al tussen en de botercreme errond? (ik vermoed van niet, maar wil toch even zeker zijn)

En dan zit ik nog met het dilemma van de vullingen....

Ik heb enkel nog maar gevuld met banketbakkersroom en slagroom tot nu toe. Heeft er misschien iemand leuke tips om deze taarten te vullen? (ik zou liefst zowel de pet als de schoendoos willen vullen met twee verschillende smaakjes elk, maar weet niet goed wat bij elkaar gaat)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen  :)

2

Re: Advies gevraagd

wat denk je over ganache of bavaroise en kan in vriezer deze vullingen,botercreme ook kan in vriezer .

leuk om te doen succes met maken. :Y

3

wat denk je over ganache of bavaroise en kan in vriezer deze vullingen,botercreme ook kan in vriezer .

4

vanwelie schreef:

oeps 2 keer zelfde

5

:think: waar houdt hij van qua smaak? er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden :Y
Kijk eens bij deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

als ik voor mijn broetjes/zussen/ouders bak vraag ik of ze hier op de site een vulling willen uitzoeken (of meerdere vullingen). maar ik weet niet of het überhaupt een verrassing is dat je voor je broertje taart gaat maken!? de meeste recepten zijn gemakkelijk te maken vind ik.

succes in ieder geval!

7

Bedankt voor de tips alvast  :)

ik had al eens tussen de recepten met de vullingen gekeken, maar wat is het toch moeilijk met zoveel keuze! :think:  :D

@liesjestaarten: het is inderdaad een verrassing dus het hem vragen zal moeilijk zijn  ;)  maar ik kan wel eens bij mijn ouders informeren of zij iets weten  :)

8

Chocolate mudcake heeft eigenlijk geen vulling nodig. Die heeft al zoveel smaak van zichzelf en is ook best al machtig. Je zou dan bijvoorbeeld wel af kunnen smeren met een smaakje - caramel of aardbei of zo.

Als je vullingen mogen worden ingevroren (zie hierzo) dan  kun je de hele taart, gevuld, afgesmeerd, bekleed en evt zelfs gedecoreerd invriezen.
Ik zou persoonlijk niet invriezen als je niet bekleed hebt (alleen gevuld en afgesmeerd), ik zou bang zijn dat dat bij het ontdooien niet goed zou gaan.
Wel kun je de "kale" biscuit/cake invriezen.

Tja, om te vullen: de vanille biscuit kun je vullen met alles wat je lekker vind, maar als het voor iemand is, waarvan je niet weet wat ie lekker vindt, dan is het toch moeilijk.

Paar favorieten hierzo:
- lemoncurd + mona citroenkwark
- botercreme van mix+patidess in diverse smaken
                  bv. caramel + banaan
- chocolademousse + kersenvlaaivulling (of aardbeienvlaaivulling)
- diverse soorten jam, te combineren met eerder genoemde botercreme in bijpassend smaakje

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

9

Hallo allemaal, hier ben ik weer  :)

Ik ben er ondertussen ongeveer uit hoe ik het ga doen.

Ten eerste ga ik de chocolate mud cake vervangen door gewone chocolade cake. Mijn broer en ik hebben echt heel graag chocolade (hoe zwaarder hoe liever), maar ik vrees dat de mud cake voor de rest van de familie toch wat zwaar zou zijn...

Ik ga waarschijnlijk woensdag de biscuit en de cakes bakken en dan de vriezer in om zaterdag te vullen en te bekleden.

Mijn vullingen ga ik ook al proberen woensdag te maken en dan apart in de vriezer (ik heb eens gekeken in het topic van vullingen die in de vriezer kunnen)

Voor de schoendoos wordt het waarschijnlijk:
mokkacreme (hij eet ook heel graag mokka ijs, dus...) en dulce de leche (hoop dat dit een beetje samengaat)

Voor de schoen dacht ik aan gewoon slagroom en voor de pet waarschijnlijk kersenvlaaivulling en baileysvulling.

Ik hoop dat de combinaties een beetje samengaan, en dat alles wat lukt want het is de eerste keer dat ik zoiets probeer... :think:

Ik ga dan proberen woensdag alles te maken (eventueel donderdag heb ik ook nog wel wat tijd) en dan de vriezer in en dan kan ik zaterdag de hele dag gebruiken om te vullen en te bekleden...

Nog 1 vraag, zou ik de baileysvulling en/of de mokkacreme ook kunnen gebruiken om af te smeren?

10

Weer maar eens een dilemma... :/

Ik weet dat ik de biscuit ga vullen met mokkacreme en de pet met baileyscreme..

Maarr..... Waar kan ik het beste de kersen mee combineren??

Of zou ik die beter niet combineren en vb alleen maar gebruiken om de schoen mee te vullen?

Dulce de leche gaat vermoed ik wel samen met zowel baileys als mokkacreme