Onderwerp: Cupcakes met ....
Mangocupcakes met toef van chocoladeganache en cupcakes met citroenroom. Allemaal met vers fruit.
Weer eens wat anders dan rolfondant en marsepein.....oke de blaadjes zijn wel van marsepein.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cupcakes met ....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mangocupcakes met toef van chocoladeganache en cupcakes met citroenroom. Allemaal met vers fruit.
Weer eens wat anders dan rolfondant en marsepein.....oke de blaadjes zijn wel van marsepein.
Ohhh, wat zien ze er allemaal mooi en heerlijk uit! 
dat ziet er lekker uit...mmmmm 
Ziet er mooi en lekker uit!
Kun je misschien je recept van de chocoladeganache toef delen? Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar het wil niet mooi opstijven. Misschien heb jij een beter recept
!
Ohww, daar wil ik mijn tanden wel in zetten, hoor! Ziet er verrukkelijk uit!
Ganache: 1 deel slagroom + 2 delen pure chocolade + lepeltje honing + klontje roomboter + eventueel een natuurlijk aroma zoals sinasappel of citroen of munt.
Chocolade fijhakken ( hoe kleiner hoe beter)
Slagroom aan de kook brengen
Slagroom van vuur nemen en over de gehakte chocolade gieten
honing toevoegen
Nu roeren tot je een ons weegt daarna (voordat alles helemaal is afgekoeld klontjes roomboter toevoegen.
Eventueel kan je het daarna nog door een vergiet roeren om klontjes chocolade er uit te krijgen
Folie over de kom
Een paar uur rustig laten opstijven (ik maak het meestal s'avonds laat en laat het gedurende de nacht opstijven)
Daarna heb je een prachtige creme om je taart mee te vullen en/of af te smeren. Je kan de ganache eventueel ook nog wat luchtiger maken door deze wat op te kloppen.
Zodra je de afgesmeerde taart in de koeling doet stijft de ganache nog verder op.
Tip: google eens op " ganache met bakker Niels " (you-tube filmpje)
En kijk ook eens hiernaar: " How to frost a cake with ganache" (you-tube filmpje)
Ganache: 1 deel slagroom + 2 delen pure chocolade + lepeltje honing + klontje roomboter + eventueel een natuurlijk aroma zoals sinasappel of citroen of munt.
Chocolade fijhakken ( hoe kleiner hoe beter)
Slagroom aan de kook brengen
Slagroom van vuur nemen en over de gehakte chocolade gieten
honing toevoegen
Nu roeren tot je een ons weegt daarna (voordat alles helemaal is afgekoeld klontjes roomboter toevoegen.
Eventueel kan je het daarna nog door een vergiet roeren om klontjes chocolade er uit te krijgen
Folie over de kom
Een paar uur rustig laten opstijven (ik maak het meestal s'avonds laat en laat het gedurende de nacht opstijven)
Daarna heb je een prachtige creme om je taart mee te vullen en/of af te smeren. Je kan de ganache eventueel ook nog wat luchtiger maken door deze wat op te kloppen.
Zodra je de afgesmeerde taart in de koeling doet stijft de ganache nog verder op.Tip: google eens op " ganache met bakker Niels " (you-tube filmpje)
En kijk ook eens hiernaar: " How to frost a cake with ganache" (you-tube filmpje)
Super! Bedankt voor je duidelijke uitleg, hier ga ik mee aan de slag 
Ziet er superlekker uit! 
Dat ziet er super lekker uit!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cupcakes met ....