1

Onderwerp: Gems on Wire - hoe bevestigen op taart?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/asso … -1978.html

Deze heb ik gekocht in de webshop.. Super leuk want ik wil ze graag op de bovenrand van een ronde taart gaan gebruiken.. alleen de vraag is hoe maar ik dit vast aan mijn taart? ik ben van plan te bekleden met een combi van marsepein en fondant. De taart zelf wordt wit, dus ik dacht: als ik nou iets dikker bekleed dan normaal kan ik misschien de "wire" er iets indrukken en vervolgens met eetbare lijm, plakken in de afdruk?
natuurlijk moet hij eraf voor ervan gegeten wordt, maar hij moet tot die tijd wel goed vastzitten.. iemand een idee?

Verder wil ik graag kleine stukjes van deze wire gaan gebruiken in mijn lussenstrik die als topper op de taart komt.. maar ik ben bang dat dit wellicht te zwaar wordt... De bedoeling is om sommige lussen te beplakken met een stukje van de wire.. iemand ervaring met hoe ik dit het beste kan aanpakken?

bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Re: Gems on Wire - hoe bevestigen op taart?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik deze gems nog nooit hebt gebruikt, maar zou het volgende proberen. Op de taart ze vastzetten met stevige icing in de kleur van de taart. Als de lussenstrik van fondant of sugarpaste is ook met icing vastzetten, is het een lussenstrik van zijde dan zou ik kijken of dubbelzijdige tape (doorzichtig) een optie is... Succes !

3

Re: Gems on Wire - hoe bevestigen op taart?

zo te zien is het een ijzerdraadje met kleine plastic blaadjes,....volgens mij weegt het bijna niets en kun je het om je taart doen en de 2 uiteinden in elkaar draaien (aan de achterkant uiteraard)

succes!