1

Onderwerp: Vraagje over CC's bekleden met Royal Icing +video

Mijn zoon is eind september jarig en hij wil graag trakteren op cc's met Halloween thema.

Nu vond ik onderstaand filmpje op internet:

http://www.youtube.com/watch?v=8dM-16QX … r_embedded

Hij heeft een klas met 34 leerlingen, dus dit lijkt mij qua hoeveelheid werk redelijk te doen. Die creamy home-style frosting die ze benoemen bij 8 sec, is dat vergelijkbaar met Royal Icing? Ik heb nog nooit met Royal Icing gewerkt maar heb het al wel eens in de shop besteld.

En het maken van het web kan ik daar dit voor gebruiken:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -2585.html

Volgens mij gebruiken zij niet-eetbare spinnetjes maar ik kan natuurlijk proberen om zelf spinnetjes te boetseren.

Ik neem aan dat ik de cc's na het aanbrengen van de icing niet meer kan invriezen?

Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven op mijn vragen!

Bedankt vast!

Liever slordig gelukkig, dan perfect gestressed!

2

Re: Vraagje over CC's bekleden met Royal Icing +video

die frosting is niet vergelijkbaar met royal icing.
Ik weet toevallig dat Jumbo (de wat grotere verstiging) deze blikjes gewoon verkoopt. Hier in Deventer ook, heb ze vorige week nog gezien.
Ik zou anders gaan dopen in de vloeibare fondant van funcakes.
Royal Icing kan ook, maar dan moet je wel snel kunnen werken omdat het natuurlijk best snel hard wordt, dan kan je niet meer mooi lijntje trekken.
De vloeibare fondant van funcakes wordt niet zo mooi wit en dekkend als in dit filmpje. Persoonlijk zou ik hem daarom ook niet gebruiken.

Dopen in witte candymelts of witte fonduechoco kan eventueel ook.
Het mooiste is als je gewoon ff naar de jumbo kan.
De icing die je aangeeft is op zich wel geschikt, maar blijft zacht.
Ik zou eerder choco smelten en dat dan in een klein spuitzakje doen (kan je ook heel goed vouwen van bakpapier) dit wordt hard en dan loop je geen risico op uitvegen ed.

de spinnen kan je natuurlijk zelf maken, maar is ook wel van dropveters,  kant en klare spinnen winegums of eventueel nep.
Bij patchopgirl zijn er ook een hoop voor weinig

patchshopgirl.nl/website/index.php?Show=Search&KeyWord=spin

ff knippen en plakken en www ervoor.

Succes!

3 Laatst bewerkt door chan1985 (11-09-2012 14:15)

leuk filmpje zeg! :)

Die creamy home-style frosting die ze benoemen bij 8 sec, is dat vergelijkbaar met Royal Icing?
Dat weet ik niet want die creamy heb ik nog nooit gebruikt, maar royal icing blijft een beetje zacht, en anders zou je het met glazuur moeten doen, maar dan zou je wel meerdere lagen moeten aanbrengen denk ik anders zie je de cake erdoorheen.

Het web maken, doe je niet daarmee, tenzij je een klein spuitmondje hebt, maar met gel denk ik, das dunner.
ik dacht meer aan dit:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/deco … p-948.html

De spinnen zelf kun je ook van snoep kopen, of zelf boetseren. Op het filmpje waren nepspinnetjes

of je ze in de vriezer kan doen als je ze versiert hebt weet ik niet. Maar ik denk eigenlijk van wel want royal icing gebruik je ook weleens op een taart, en die wordt ook vaak ingevroren, en anders probeer je het met 1ntje

4

royal icing vind ik mega zoet.
het produkt uit het filmpje kan je in nl ook kopen , bij de vomar wel eens gezien
geen idee hoe het smaakt

je kan ook vloeibare fondant nemen om de cupcake in te dippen
is ook mierzoet maar misschien wel mooier te verwerken

zelf hou ik niet van invriezen van gebak
maar het kan wel
geen idee of de glans er dan nog op blijft

succes met je cupcakes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Bedankt voor jullie reacties!!

Kaatjuh bedoel jij met dat spul wat Jumbo heeft dit:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -4258.html

Want dat heb ik idd ook wel eens gezien bij supermarkten. En anders dan moet ik maar eens gaan zoeken bij de Jumbo, kom daar normaal nooit.

En gesmolten witte chocola kan natuurlijk ook.

En dat web maken zou dan toch ook kunnen met gesmolten bruine chocola?

Bedankt voor het meedenken!

O ja, de cc's zelf ga ik invriezen, zodat ik de avond voordat zoonlief gaat trakteren alleen nog maar de bovenkant hoef te doen. Spinnetjes kan ik natuurlijk ook van te voren maken.

6

Die Duncan Hines potten zijn inderdaad bij Jumbo te koop, maar volgens mij heb ik ze ook wel eens bij Appie gezien. Is overigens niet hetzelfde als marshmellow fluff.

De frosting is op kamertemperatuur stevig maar smeerbaar. Wordt dus geen harde laag.

Misschien kun je ook wel gewoon witte chocopasta verwarmen tot ie vloeibaar genoeg is en dan met donkere chocolade het web erin. Dan krijg je hetzelfde idee als het weer afgekoeld/gestold is denk ik...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Helaas heeft de Jumbo hier in de buurt het niet. Ik heb wel Marshmallow fluff mee genomen.

Ik vond namelijk dit recept en volgens mij moet dat toch ook geschikt zijn voor wat ik wil maken?

http://www.cupcakesenmuffins.nl/topping … -frosting/

8

Okeejj....Jumbo 2 en 3 en de enige AH hier in de buurt hebben het ook niet maar de Jumbo in Hoogeveen waarschijnlijk wel. Daar ga ik dan eerst maar even heen bellen!

Ik wil toch het allerliefst die Duncan Hines Creamy Home-Style Frosting gebruiken......

Gelukkig is zoonlief de 24e pas jarig! :)

9

je zou even kunnen kijken op candyonline. Met de bekende www ervoor en .nl er achter.
Heb daar nl Duncan Hines Homestyle Topping gevonden, onder het kopje: snoep, eten en drinken uit America en dan de bakmixen.
Weet niet, of en hoeveel de verzendkosten zijn. En of dit is wat je zoekt.

Succes met je speurtocht

10

als je een makro pasje kan bemachtigen,.... de makro verkoopt nl gewoon duncan hines frosting

11

Thanks ladies!!

Inderdaad kan ik het bestellen bij candyonline, verzendkosten zijn 4,95. Dus ik bel eerst nog ff met de Jumbo in H'veen, dan kan ik me evt. die verzendkosten besparen.

De dichtstbij zijnde (wel correct Nederlands??) Makro is voor mij een uur rijden, kan wel een pasje regelen maar dan is H'veen of internet makkelijker.

Bedankt voor het meedenken!

12

Sorry topic niet meer gezien, maar inderdaad die fluff
Is echt wat anders.

Maar goed, er staan spinnen op de laatste pagina van de xenos krant!
Daarom dacht ik hier weer aan.

13

kaatjuh schreef:

Sorry topic niet meer gezien, maar inderdaad die fluff
Is echt wat anders.

Maar goed, er staan spinnen op de laatste pagina van de xenos krant!
Daarom dacht ik hier weer aan.

Geeft niets!

Heb inmiddels spinnen bij de carnavalwinkel gehaald en ook een Jumbo gevonden die Duncan Hines Creamy Style Vanilla heeft!!

Vandaag komt mijn bestelling uit de webshop binnen, dus dan kan ik morgen beginnen met bakken!  :)