1

Onderwerp: RI decoraties op fondant of marsepein bekleedde taart

Hoi ik heb een vraagje.
Ik wilde graag een taart maken waarop ik kant-achtige decoraties wil maken van RI.
Nou heb ik een taart gemaakt decoraties van RI maar deze begonnen te smelten.
Wat doe ik fout. Ik had de taart wel in de koelkast gezet omdat ik bang was dat hij zou smelten.
Verder gebruik ik RI van Funcakes.
Wie o wie kan me helpen.
Alvast bedankt

2

Re: RI decoraties op fondant of marsepein bekleedde taart

Dan denk ik dat er iets teveel water in RI zit, volgende keer echt druppelsgewijs water toevoegen tot je de juiste consistentie hebt, je moet er pieken van kunnen trekken. Als de RI echt glanzig uitziet, is het te dun voor kantachtige decoraties.

Succes :thumb:

3

Dat wordt echt met alle kracht ik heb spuiten dan?
Of een grotere spuitmondje gebruiken?

Als je ri goed luchtig geklopt is tot hij dof is en je er net als eiwit pieken van kan trekken, moet dan ook een geslagen eiwit consistentie hebben, hoef je het niet met heel veel kracht te spuiten hoor. Is alleen echt een kwestie van heel lang kloppen. In mijn kenwood minimaal 10 minuten met de ballongarde. Ik maakte voorheen ook de fout om veel te kort te mixen en daardoor was mij ri van de mix ook altijd te slap, dan loopt het in de koelkast door het vocht nog verder uit. Als ik minder water gebruikte was het veel te stug. Nu ik langer klop heb ik hier geen last meer van. Stevige ri gaat zelfs door spuitmondje 2. Je moet van de mix trouwens vrij veel maken om het goed te kunnen kloppen, echt zoals op de verpakking beschreven staat. Succes!

Groetjes Petra

5

Dames harstikke bedankt!!!
Ik ga meer eerst op een dummy oefenen en dan op de echte taart.
Bedankt!!