1

Onderwerp: Baileys vulling

Hoi hoi,

Ik zag een keer hier op het forum een taart die gevuld was met oa baileys creme/room, zoiets.

Wie oh wie heeft het recept voor mij. Ik kan het niet tussen de recepten vinden.

Alvast bedankt.

Patty

2

Re: Baileys vulling

Deze is van Antoinette
Hallo allemaal,
via,via heb ik een denk ik heerlijke vulling gevonden voor de likeur/ koffiecreme- fans onder ons.!!!

8 blaadjes gelatine
250 ml melk
250 ml Bailey's of andere irish cream
200 ml slagroom
1 zakje vanillesuiker

gelatine weken in koud water. Verwarm de melk. Daarna de uitgeknepen gelatine door de melk roeren tot het opgelost is. Dan de Bailey's erdoor heen. Dit mengsel laten afkoelen. daarna 15 min in de koelkast geleren.
Slagroom stijf kloppen met de vanillesuiker en door het Baileys mengsel scheppen.
Laten opstijven in de koelkast.

Je hebt nu een mousse die je als vulling kan gebruiken voor je kapsels.

En wat  je over hebt eet je lekker zelf op. beetje slagroom erop en je hebt een heerlijk toetje.
groetjes Antoinette

Hij was heerlijk maar persoonlijk zou ik niet laten geleren (gaf klonters bij mij)
Misschien dat je Antoinette nog eens kan vragen

Aldus hier op het forum gevonden, zwaar verstopt..... Succes ermee, groetjes Wendy

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Hmmm klinkt lekker!

Ik ga het zeker uitproberen:)

Bedankt!

Indien iemand nog andere varianten kent, zijn die ook welkom hoor :)

Ik ben gek op Baileys ;)

Doei,
Patty

4

Ik doe Baliey's ipv water in de botercreme van de webshop en dat werkt ook prima ;).

Life is uncertain... do the wud first! ;)

5

Oh, dat is helemaal simpel en lekkerrrrrrr :)

6

Hoi hoi,

Ik ben een beginner en  ik heb even naar dit onderwerp gezocht om te vragen hoe jullie deze vulling smeerbaar krijgen.

Ik gebruik het recept van dit forum maar als hij uit de koelkast kom is hij niet smeerbaar, maar is het een klomp.

alvast dank jullie wel.

Groetjes Mirella.

7

La Mirel,
Ik heb de baileysvulling ook een keer gemaakt maar dan met veeeeel minder gelatine.
Ik geloof dat ik uiteindelijk 5 blaadjes heb gebruikt.

8

Oke dan ga ik dat proberen.

Dankje voor je snelle antwoord ik heb het namelijk Donderdag nodig.

Gr Mirella

9

graag gedaan succes
Tip voor de volgende keer maak een nieuw topic aan want niet iedereen leest alle posts door zeker als het een heel oud topic is.
Welke vulling ga je naast de baileys gebruiken? ik maak m binnenkort ook weer en zoek leuke combi's

10

Ik heb een lekkere vulling van kwark, slagroom en een beetje (10 eetl' bailyes gevonden bij AH op de receptensite.

ingredienten:
50 gr suiker
1 zk vanillesuiker
4 blaadjes gelatine
250 gr magere kwark
250 gr mascarpone
8-10 el Baileys
250ml slagroom

Werkwijze:
Week de gelatine in koud water. Roer de kwark, de mascarpone, de likeur, 50 gr. suiker en 1 zakje vanillesuiker tot een crème. Knijp de gelatine uit en laat hem op laag vuur oplossen. Roer er 2 el van de kwarkcrème door. Meng dit met de rest van de crème. Laat de massa circa 15 minuten afkoelen totdat het begint te geleren. Klop 250 ml slagroom stijf en spatel hem door de crème.

Ik vond hem zelf erg geslaagd.

Succes ermee!

Gr Esther

11

wat een fijne topic,
ik zocht ook al op baileysvulling en combi's enzo.
Ik maak zaterdag een taart die ik met baileysvulling wil gaan vullen.

ik maak vrijdag denk ik de vullingen, dan kan ik zaterdag bekijken welke ik ga gebruiken. Als ze dan niet gelukt zijn kan ik het zaterdag nog eens proberen.

ehm maar wat is geleren?

Pluk de dag !!!

12

Geleren is dat het wat dikker wordt. Als het gelatine mengsel gaat afkoelen wordt het wat dikker.

Laat je weten welke vulling het geworden is?

Succes vrijdag.

Esther

13

Als ik de vulling vanavond maak, dan moet ik het in de koelkast bewaren neem ik aan?
Kan ik het dan morgen tussen de taart doen?
Is het dan niet te dik geworden? Of kan ik het dan loskloppen of zo?

Pluk de dag !!!

14

Deze ga ik ook eens proberen :)

15

Toptaarten schreef:

Ik heb een lekkere vulling van kwark, slagroom en een beetje (10 eetl' bailyes gevonden bij AH op de receptensite.

ingredienten:
50 gr suiker
1 zk vanillesuiker
4 blaadjes gelatine
250 gr magere kwark
250 gr mascarpone
8-10 el Baileys
250ml slagroom

Werkwijze:
Week de gelatine in koud water. Roer de kwark, de mascarpone, de likeur, 50 gr. suiker en 1 zakje vanillesuiker tot een crème. Knijp de gelatine uit en laat hem op laag vuur oplossen. Roer er 2 el van de kwarkcrème door. Meng dit met de rest van de crème. Laat de massa circa 15 minuten afkoelen totdat het begint te geleren. Klop 250 ml slagroom stijf en spatel hem door de crème.

Hmm.. brengt me op een idee met de mascarpone-sinaasappelcrème, die kan ik misschien ook op deze manier maken en dan de baileys vervangen door vergeperste/gezeefde sinaasappelsap. Wat denken jullie? Zou dat werken?