Onderwerp: hoofdpijntaart

Ik kreeg een bruidspaar op bezoek en die wilden het patroon van het kant van de trouwjurk in de taart verwerkt. Ehhh...... dat kan ik best. Ik had immers mijn pme gedaan. Ik had ondertussen al weer verdrongen dat al mijn medecursisten de prachtigste creaties maakten en ik niet verder kwam dan een dotje en een streepje want tuutje zat constant verstopt, cornetjes kon ik niet goed vouwen en het spul kwam er aan alle kanten uit behalve aan de goede kant. Ook had ik last van trilvingers. De consistentie van mijn icing bleek de hele tijd net niet goed te zijn en wat al dies meer. Maar ondanks al mijn protesten wilden het bruidspaar toch een taart van mij want ze vonden de chocoladetaart zo lekker. Gelukkig had ik nog tijd om te oefenen. Ik heb mijn vingers blauw geoefend maar ik kwam nooit in de buurt van het beoogde resultaat. Vrijdag heb ik de taart afgeleverd. Ik heb nooit stress voor een bruidstaart want ik doe altijd mijn eigen ding en dat kan eigenlijk niet mis maar deze vond ik lastig. Resultaat vrijdagavond enorme hoofdpijn en nu nog steeds een zere spuithand
. Achteraf gezien is het ook wel leuk om eens een uitdaging aan te gaan maar ik sla royal-icing taart voorlopig toch maar even af 

en door gaan.
Over pijn in je hand.....denk maar dat het voor het goede doel was. 
.