Onderwerp: tabellen cc
hallo,
ik zie hier allemaal hele mooie tabellen voor verschillende vormen taarten. Is er ook zo iets voor cupcakes of cakepops (uit de maker)?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tabellen cc
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo,
ik zie hier allemaal hele mooie tabellen voor verschillende vormen taarten. Is er ook zo iets voor cupcakes of cakepops (uit de maker)?
met een recept van
2 eieren en de rest 175 gram (suiker, boter, bloem) haal ik 2.5 ladingen uit mijn Cakepop machientje dus een goei 30-tal
en met hetzelfde recept, een 15-tal cc's
Dank je wel.
dus als ik het goed begrijp gebruik je ongeveer 20 gr beslag voor je cakepops en 40 gr voor je cc's?
Ik ben namelijk even verder gaan zoeken en kwam op het volgende.
35-45 gr voor cc's
12-15 gr voor mini cc's ( zowel gewoon als in de maker)
15-20 gr voor cakepops
heeft iemand nog andere hoeveelheden?
Ik heb hetzelfde: gebruik voor cc's 44 Gr. Beslag en dan heb ik een cc met een klein bolletje er op en voor mini cc gebruik ik 11 gram
geen idee, maar ik haal 48 cakepops uit een pak cakemix van een huismerk.
affirmatif... ik heb hier op het forum gelezen om mooi platte cc's te krijgen dat je "exact" 40gr beslag in een cc papiertje moet doen...
cakepops weeg ik niet af, ik vul tot het halve bolletje vol is
dank je wel allemaal, daar kan ik wel wat mee.
Als ik weet hoeveel ik ongeveer per cc of iets nodig heb is het voor mij makkelijker rekenen naar de hoeveelheid die ik moet maken.
ongeduldig als ik ben ben ik het vanmiddag zelf uit gaan testen. hihi
Verschilende hoeveelheden beslag in de papaiertjes en gewogen hoeveel beslag er in een mooie ronde cakepop gaat.
En dit is het totaal.
Voor de gewone cc ga ik voortaan 40 gram afwegen. Geven het mooiste resultaat.
Voor de mini's maakt het geen verschil of je ze in de maker maakt of in de over. 12 gram geeft daar het mooiste resultaat.
En ik gebruik nu dus gemiddeld 14 gram beslag voor een cakepop.
Handig!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tabellen cc