1

Onderwerp: Retro style kraamcupcakes

Voor een kraamfeest deze cupcakes gemaakt, geïnspireerd op het geboortekaartje (stippen, hartjes, retrostijl). Maar het zat dit keer niet mee: de cupcakes werden niet zo mooi als anders en de baking cups lieten de volgende ochtend los :s . Vreselijk balen, maar daar doe je dan helemaal niks aan. Dus mocht iemand nog een gouden tip hebben........

Afijn, dit zijn ze geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J7CGCBJB.jpg

Leuk dat je even kwam kijken en tot de volgende keer!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Re: Retro style kraamcupcakes

Leuke cupcakes hoor. Bij mij lieten de papiertjes ook weleens los, toen kreeg ik de tip om ze iets te bakken. Sindsdien heb ik er geen last meer van. 30 minuten op 160 graden in een heteluchtoven.
Misschien heb je er wat aan. Gr. Sjaan

Wat je ook doet of laat, de mensen kletsen toch....

3

Ik zal je tip zeker proberen, Sjaan. Dank je wel!

4

Sjaan Bakelaar schreef:

Leuke cupcakes hoor. Bij mij lieten de papiertjes ook weleens los, toen kreeg ik de tip om ze iets te bakken. Sindsdien heb ik er geen last meer van. 30 minuten op 160 graden in een heteluchtoven.
Misschien heb je er wat aan. Gr. Sjaan

"toen kreeg ik de tip om ze ...??? te bakken" wat bedoel je?

5

De baking cups leeg voorbakken, althans...... zo begreep ik het.

6 Laatst bewerkt door renata2 (17-09-2012 08:06)

zo op het eerste oog zien ze er hartstikke leuk uit hoor!
misschien ligt het aan het merk papiertjes...

7

Ik denk dat ze dit bedoelt: de baking cups los in je bakvorm zetten. Dan een minuutje in een warme oven zetten, zodat ze mooi in de vorm 'zakken'. DAARNA pas vullen en (verder/gaar ;)) bakken. Bij mij laten de papiertjes niet meer los sinds ik dit doe.

8

nu snap ik waarom mijn baking cups weer loslieten sinds ik daarmee gestopt was! dankje wel voor de tip!

leuke cc trouwens!!! :thumb:

super leuke cc's de papiertjes vielen me eigenlijk pas op toen ik het las! balen is dat altijd...

liefs marieke

10

Volgens mij bedoelt ze, minder warm bakken maar iets langer.

Die tip kreeg ik nl ook laatst, want ook ik heb last van loslatende papietes en ik gebruik HoM

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

annick67 schreef:

Ik denk dat ze dit bedoelt: de baking cups los in je bakvorm zetten. Dan een minuutje in een warme oven zetten, zodat ze mooi in de vorm 'zakken'. DAARNA pas vullen en (verder/gaar ;)) bakken. Bij mij laten de papiertjes niet meer los sinds ik dit doe.

Hoe warm? Zo warm als je ze afbakt ? Dus 160 graden?

12

Vrolijke cuppies hoor!  :thumb:

Bij mij kwam dat doordat ik te lang klopte en ook nog eens op de hoogste stand......Ik klop nu ook maar 4 minuten op de laagste stand. En bak ze 20 minuten op 175c

Groetjes San

13

Bij mij lieten de papiertjes nooit los en toen opeens wel. Alle tips die ik op het forum tegenkwam in praktijk gebracht, maar niets hielp. Na lang nadenken wat ik dan anders deed dan anders; ander merk roomboter gebruikt! Terug naar mijn oude merk, niets aan de hand. Weer een keer een ander merk, alle papiertjes lieten weer los. Aangezien je aangaf dat je dat normaal niet hebt, wie weet ligt het bij jou ook aan zoiets sufs!

14

Taartje74 schreef:

Bij mij lieten de papiertjes nooit los en toen opeens wel. Alle tips die ik op het forum tegenkwam in praktijk gebracht, maar niets hielp. Na lang nadenken wat ik dan anders deed dan anders; ander merk roomboter gebruikt! Terug naar mijn oude merk, niets aan de hand. Weer een keer een ander merk, alle papiertjes lieten weer los. Aangezien je aangaf dat je dat normaal niet hebt, wie weet ligt het bij jou ook aan zoiets sufs!

Welke roomboter gebruik jij voor je cc?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

15

mamski schreef:
Taartje74 schreef:

Welke roomboter gebruik jij voor je cc?

De biologische van Dirk, met bv de biologische van de AH laten ze los!