1

Onderwerp: -Cupcakes toppings..

Wie heeft er een lekkere aardbei topping  recept voor me? 1 die direct zal lukken en niet teveel naar boter smaak (als het botercreme) is.

Ik heb 't bij de recepten op de site kunnen vinden geloof ik..

2

Re: -Cupcakes toppings..

Saroma aardbei! Maken met slagroom ipv melk :thumb:

Tyli schreef:

De lekkerste en makkelijkste die er is!!

4

lieke-webbie schreef:
Tyli schreef:

De lekkerste en makkelijkste die er is!!

Precies :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

Dus slagroom aanmaken en dan saroma aardbei heb ik gegoogeld, verkopen ze deze in een AH? En als je een toefje spuit blijft deze rechtop staan buiten de koelkast?

6

saroma aardbei voeg je toe aan de vloeibare slaroom en dit klop je dan samen op.
Het kan wel even buiten de koelkast, maar niet te lang want het is WEL zuivel....

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

7

Ja dat begrijp ik! Maar doelde meer of 't toefje niet inzakt! maar zakjes klopfix toevoegen is genoeg toch. Dank je!

Faar_ schreef:

Ja dat begrijp ik! Maar doelde meer of 't toefje niet inzakt! maar zakjes klopfix toevoegen is genoeg toch. Dank je!

je hoeft geen zakje klopfixx meer toe te voegen
saroma alleen is lekker stevig hoor

9

Hoeft idd niet, heerlijke en stevige toef :9

10

En het heet al lang geen Saroma meer.
De naam is Kloppudding van Dr Oetker.
Overal te krijgen.

Bij de puddingpoeder voeg je alleen de slagroom erbij, even kloppen en klaar is kees

11

botercreme van de mix met aardbeismaak van patidess of lorann. ik heb het zelf nog niet gemaakt, maar wel botercrememix en die smaakte al erg lekker. met een smaakje erdoor, schijn je de boter helemaal niet meer te proeven.

12

Jammie!

Nu ik ben geboren, kan ik papa ook gaan storen

13

Thanks ladieees! Kloppuding van dr oetker ken ik inderdaad wel :Y

14

Hallo dames
Kan ik ook andere smaakjes van saroma kloppudding gebruiken als toef voor op een cupcake.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

15

vonn schreef:

Hallo dames
Kan ik ook andere smaakjes van saroma kloppudding gebruiken als toef voor op een cupcake.
Groetjes Vonn

Elke smaak die je maar lekker vind  :D

16

suusve schreef:
vonn schreef:

Hallo dames
Groetjes Vonn

Elke smaak die je maar lekker vind  :D

Bedankt voor je snelle antwoord, heb er nog nooit toeven van gemaakt, dus er hoeft alleen maar slagroom bij?

Help mijn vrouw heeft een hobby

17

Was gaan googlen betreft de saroma(kloppudding dr oetker) en kwam dit tegen;

Wat ook een hele lekkere variant is is de saroma (kloppudding van dr oetker) toef.
Deze maak je door 1 pakje (zakje) pudding (kloppuding dr oetker) op te kloppen met 500 ml slagroom.
Met dit recept kun je heel erg varieren met smaken en is stevig genoeg voor een toef!
Bijmij thuis zijn ze er dol op en heb ik ook altijd in huis!

Ga 't binnenkort snel proberen :Y.

18

225 gram roomboter
330 gram poedersuiker
50 gram verse aardbeien pureren

eerst boter goed mixen halverwege de poedersuiker erbij

en dan beetje bij beetje de aardbeien dr in. wel alles goed op kamer temperatuur  groot kans om schiften te voorkomen  en lang mixen tot de suiker is gesmolten goed met je vingers voelen.

geloof me smaakt niet naar boter en is niet te zoet :Y

zooooo verslaafd aan taart!!!!

19

Dank je! Heb al slagroom en kloppudding gehaald, zal die van jou ook zeker n keer uitproberen!

20

Handige tip met die Saroma !! Ga ik ook zeker uitproberen !!

21

Heb de slagroom met saroma uitgeprobeerd (aardbei kloppudding) en was heeerlijk! Heb alleen geen goeie spuitmondje (m1 wil ik nog halen), dus vond de toef niet zo mooi. Zou t daaraan liggen, of de volgende x gewoon botercreme met de saroma?

Denk dat botercreme met saroma lekkerder en toch steviger is.

22

Heb je het op laten stijven in de koelkast? Minimaal 20 min.

Je kunt, als je het nog steviger wilt ook wat minder vloeistof/slagroom erbij doen, bijv 200 cc slagroom erbij, even kloppen, 200-250 gram mascarpone erbij . 20 minuten laten opstijven en mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Nog lekkerder en nog steviger :D

23

Slagroom met saroma heb ik indd niet laten opstijven! Wist niet dat at moest! Smaakt dat met mascarpone gewoon lekker? Zal ik proberen!  :) Dank!

Kan je ook gewoon de botercrème van de mix van funcakes nemen en dan met saroma poeder kloppen?

25

slagroom met aarbeienjam: hmmm

gewoon een 1/4l slagroom, eetlepel jam erbij, samen opkloppen, wordt mooi stevig,
alleen wel in koeling bewaren.