1

Onderwerp: BAD cake day!

Hebben jullie dat ook wel eens..?! Alles wat mis kon gaan ging zo'n beetje mis. Het lukte gewoon niet, alsof het mijn eerste taart was  :nooo
Marsepein plakte, vulling te dun, marsepein van de bovenste laag ging scheuren, ik had toch niet genoeg roze marsepein in huis en had uiteindelijk geen puf meer meer om te kleuren.
Waarschijnlijk te veel willen doen in een te korte tijd.
Ik heb uiteindelijk de taart in de koelkast geplaatst (moest wel ivm de vulling, zwisterse room en aardbeienyoghurtbavarois) om de volgende dag verder te gaan.
Ik had de hele dag een cursus suikerbloemen maken  :D (daar heb ik de open rose gemaakt) om daarna nog snel de taart af te maken voordat de visite kwam  :o
Ik had een hele andere taart in gedachten, maar dit is het dan uiteindelijk geworden...de sweet 16 taart voor mijn (stief)dochter!
(ze heeft ook nog een beetje geholpen  ;) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TECWIVP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MMMXZ8E3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYA68DKK.jpg

n'Djoy elke dag!

2

Re: BAD cake day!

Ik vind hem prachtig wat een super mooie bloem en mag ik vragen hoe je de 16 boven op de taart hebt gemaakt?

Groetjes Monique

3

dank je wel Monique!
Ja die 16 was ook wat  :rolleyes:  haha
ik heb eerst marsepein gebruikt, maar dat wil natuurlijk niet hard worden dus gebruik fondant met tylose....zelf een slangetje gerold en het cijfer gemaakt, daarna laten drogen en op de taart plakken met eetbare lijm.
Omdat ik geen tijd meer had om ze genoeg te laten drogen heb ik er een tandenstoker ingestoken.
Als het een klantbestelling was had ik geen tandenstoker gebruikt...

n'Djoy elke dag!

4

Mooie bloem, zeg! Maar herkenbaar, je problemen met marsepein. Ik had dat nooit, maar de laatste tijd heb ik alleen maar scheuren bij het bekleden van marsepeinen taarten, pffff  :s

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

5

Icehorse schreef:

Mooie bloem, zeg! Maar herkenbaar, je problemen met marsepein. Ik had dat nooit, maar de laatste tijd heb ik alleen maar scheuren bij het bekleden van marsepeinen taarten, pffff  :s

frusterend he? misschien dan toch maar weer fondant gebruiken...alleen dat vind niet iedereen even lekker...

n'Djoy elke dag!

Ik zag je berichtje bij mijn taart dus ik dacht even kijken. Het grote verschil is zowiezo dat ik altijd fondant gebruikt en jij marsepein. Ik vind het niet zo fijn werken met marsepein. Ik vind je taart best goed in elkaar zitten hoor en de 16 zet ik er altijd op met houten prikkertjes ik rol ze of op een andere manier en zet ze dan op een prikkertje. Je kan zoiets al een week van tevoren maken. Ik heb mensen nog nooit gehoord over het feit dat ik fondant gebruik gewoon niets zeggen en als ze erom vragen dan wel gewoon zeggen dat je fondant gebruikt dan kan je altijd nog marsepein gebruiken als ze dat willen. Ik gebruik altijd witte fondant van Bakels en de gekleurde meestal funcakes. Ben je dit jaar begonnen met taarten maken? Ik maak ook al taarten sinds dec. 2009. Komt vast helemaal goed en goed plannen daar krijg je weinig stress van. Succes!!

Groetjes P@trici@

7

saltandpepper schreef:

Ik zag je berichtje bij mijn taart dus ik dacht even kijken. Het grote verschil is zowiezo dat ik altijd fondant gebruikt en jij marsepein. Ik vind het niet zo fijn werken met marsepein. Ik vind je taart best goed in elkaar zitten hoor en de 16 zet ik er altijd op met houten prikkertjes ik rol ze of op een andere manier en zet ze dan op een prikkertje. Je kan zoiets al een week van tevoren maken. Ik heb mensen nog nooit gehoord over het feit dat ik fondant gebruik gewoon niets zeggen en als ze erom vragen dan wel gewoon zeggen dat je fondant gebruikt dan kan je altijd nog marsepein gebruiken als ze dat willen. Ik gebruik altijd witte fondant van Bakels en de gekleurde meestal funcakes. Ben je dit jaar begonnen met taarten maken? Ik maak ook al taarten sinds dec. 2009. Komt vast helemaal goed en goed plannen daar krijg je weinig stress van. Succes!!

Leuk dat je even een kijkje komt nemen!
Ik maak al wat langer taarten, maar niet met grote regelmaat zeg maar.
Voorheen gebruikte ik wel fondant, omdat ik dat ook prettiger vind, maar in mijn familie en kennissenkring houden ze meer van marsepein.
Bedankt voor de tips en de steun!

n'Djoy elke dag!

8

ik vind hem (of haar  :lol: ) toch heel leuk geworden hoor! En wat een mooie bloem!  :thumb:

9

Ziet er leuk uit hoor en ja ik ken het helaas  :s Had er gister ook last van, niets maar dan ook niets lukte zoals het moest. Zelfs de foto niet  :grr:

Veel liefs Rafaëla

10

Rafaela schreef:

Ziet er leuk uit hoor en ja ik ken het helaas  :s Had er gister ook last van, niets maar dan ook niets lukte zoals het moest. Zelfs de foto niet  :grr:

Dank je ;-)
Frustrerend hè?! Maar ja, toch ook weer een paar leerpuntjes voor de volgende keer.

n'Djoy elke dag!

11

Ik vind het toch wel een leuke taart geworden hoor en we hebben allemaal wel eens een bad cake day. Het wil bij mij ook niet altijd zoals ik het wil. Ik vind je bloem erg mooi.

groetjes Hanneke

12

Allereerst even zeggen dat ik de taart echt geweldig vind
:thumb:  :thumb:

Wat die Bad Cake Day betreft, ik denk dat we dat allemaal wel eens meemaken.
Ik had laatst een taart die was voor mijn begrippen retestrak en zag er goed uit, bij het plaatsen van een blom, trok ik mijn pink niet goed terug, vingers een beetje stijf (reuma) en ja hoor scheur erin. En wat denk je nooit aan de achterkant he  :grr:

Probeer eens marsfond en je moet even kijken wat je lekker vind, meer marsepein of fondant, of evenveel. Even uitproberen wat lekker is en goed werkt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591