1

Onderwerp: Help hoe bewaar ik m'n taart (botercreme van mix met fondant)

Morgen ga ik een taart bekleden die zondag wordt opgegeten.
Ik wil hem afsmeren met botercreme (van een mix) en bekleden met fondant. Ik helaas heb ik alleen een plastic bewaardoos ... is het veilig de taart daarin in de koelkast te bewaren ... en heeft er nog iemand tips over hoe ik dat dan het beste kan doen? Moet de doos bv een beetje open blijven staan? Ik heb ff geen idee hoe ik op korte termijn aan een kartonnendoos moet komen?

2

Re: Help hoe bewaar ik m'n taart (botercreme van mix met fondant)

Waarmee ga je de taart vullen? Dat bepaalt voornamelijk waar je de taart moet bewaren. In een plastic doos zou ik niet doen ivm condens dat terug kan slaan op je taart.......

Verder mogen vragen over bewaren/houdbaarheid in de rubriek taartdecoratie algemeen: [MOVE] -> daarheen dus

Wat een snelle reactie dank je wel: botercreme en jam ga ik hem mee vullen. Hebben jullie misschien suggesties waar ik een kartonnen doos vandaan haal?

Enne enig idee hoe ik dit 'onderwerp' naar een andere rubriek [MOVE] dan regel ik het gelijk ...

4

Mmm ik zou het ook gewoon in een taartdoos doen... Op zich kun je het wel gewoon zonder iets neer zetten, maar echt lekkerder wordt het er niet van...

Plastic zou ik alleen gebruiken als ik echt geen alternatief heb en dan de doos een beetje op laten staan zodat het vocht eruit kan...

Sweet as sugar and everything nice

5 Laatst bewerkt door Carien (15-09-2012 19:01)

Simone, dat verhuizen van je topic heeft Karin09 voor je gedaan :Y

Een taart met bc en jam kan gewoon op een koele plaats bewaard worden, in een plastic doos met een kiertje, lijkt me geen probleem hoor :)
Condens krijg je wanneer je 'm in de koelkast zet en er dan weer uit haalt.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Dank voor jullie reacties! Heb uiteindelijk de taart met een open deksel (plastic) bewaard in een niet hele koude koelkast ... is perfect gegaan!