1

Onderwerp: Hoe slagroomtaart met nougatine bkleden

Ik heb een vraagje; een paar weken geleden heb ik een slagroomtaart gemaakt en ik wou toen de nougatine rondom de taart doen. Ik heb het heel even geprobeerd om de taart te pakken en rondom door de nougatine te draaien, maar ik was veel te bang dat de biscuit zou breken. Nu is het de bedoeling dat ik de komende week weer een slagroomtaart ga maken, maar ik heb dus even geen idee hoe ik dat met de nougatine moet aanpakken.

Heeft er iemand voor mij de gouden tip?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Irma

Re: Hoe slagroomtaart met nougatine bkleden

Hoi,

Je kunt het beste de nougatine in een grote kom doen. De taart erboven houden en dan een beetje schuin houden en op dan met je schone handen de nougatine er op laten vallen, de taart steeds beetje bij beetje ronddraaien en de nougatine er rondom op doen.
Het is best lastig maar met veel geduld lukt het wel.
Ik hoop dat je snapt wat ik hier boven heb opgeschreven, maar in dit filmpje doen ze precies hetzelfde:
http://www.youtube.com/watch?v=8BGheff3XU4
Succes met je taart maken.

3

Ik heb het twee weken geleden gedaan!!

Taart op een groot bord/schaal zetten, nougatine in een schaaltje.

Steeds een handje nougatine in je hand, zachtjes bovenaan de zijkant tegen de taart aan drukken en dan steeds een klein beetje naar beneden schuiven ( snap je het nog??).

Eigenlijk dus een kommetje van je hand maken en het er voorzichtig tegen aan plakken!

Sweet as sugar and everything nice

4

Ik heb het filmpje bekeken en ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Hartelijk dank voor jullie hulp.

5

Kelly87 schreef:

Ik heb het twee weken geleden gedaan!!

Taart op een groot bord/schaal zetten, nougatine in een schaaltje.

Steeds een handje nougatine in je hand, zachtjes bovenaan de zijkant tegen de taart aan drukken en dan steeds een klein beetje naar beneden schuiven ( snap je het nog??).

Eigenlijk dus een kommetje van je hand maken en het er voorzichtig tegen aan plakken!

Zo doe ik het ook  :Y