1

Onderwerp: bloemen op draad op een taart bevestigen

hai allemaal

ik ben wat aan t prutsen met bloemen op draad. Nu wil ik deze eigenlijk op een taart leggen, maar.. en nu komt t.. hoe doe je dat?
je blijft immers een redelijk stuk iingebonden floral wire hebben en dat vind ik nu niet echt mooi.

Hoe doen jullie dat?
eeen bloemen op draad topper maken zogezegd..?

bedankt voor t meedenken

groetjes Pien

2

Re: bloemen op draad op een taart bevestigen

Het hangt misschien een beetje van je bloemen af, maar je kunt een flower pick in je taart steken en daar je bloemen in steken. Dan verberg je het grootste deel van je ingebonden floral wire misschien?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Bedankt voor het meedenken .

Ik zal vanaaf even een foto maken van het einde van het calla lilly boeketje... dan is het misschien duidelijker wat mijn *issue* is
en misschien moet ik er gewoon niet te moeilijk om doen :)

4

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V36NVBVI.jpg

dit is wat ik bedoel
het is volgens mij netjes afgewerkt, maar vind t toch ehm.. raar staan als je dat zo op je taart zou legen als topper. Nu is dit maar 1 bloem, maar ben bezig met een stuk met meerdere calla lilly's en dan wordt t toch nog wat groter.

Hoe werk je t weg?

5

Ik denk dat wat Marianne zegt een oplossing , eventueel als het einde te lang is een stukje afknippen.

p.s.Dit is trouwens geen calla lilly maar een Stargazer lilly. De calla heeft maar één bloemblad

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

6

@Mireille
Klopt..dit is geen calla...grin.. ik ben een calla stukje aan t maken en heb deze tussendoor gemaakt...gewoon om te kijken of ik t kon:)
T calla stukje is nog niet af, dus daarom kon ik die foto er nog niet op zetten. T einde is in iedergeval t zelfde.

Maar.. en sorry als ik blond ben hoor, maar als ik dit op een taart wil leggen..dan kan ik hem toch niet in de taart stoppen.. of zou t dan schuin in de taart moeten?

ps.. Ik had trouwens al begrepen dat jij erg goed bent in bloemen maken, geloof dat ik je een keer een avond bezig heb gezien toen ik mijn pme 1 deed in wormer

7

Als je hem schuin op de taart wil leggen, en niet in de taart teken, dan kun je wat kleinere bloemen of bladeren om de stengel heen leggen om hem te 'verdoezelen'

En zoals Mireille het aangeeft, dan steek je hem idd schuin in de taart met een flowerpick.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

bedankt voor de tips.
kleinere bleomen maken is idd wel slim. Ik zie idd nooit bloemtoppers met maar 1 bleoem..t szijn altijd stukjes mer meerdre bloemen.

*Gaat binnenkort eens op zoek naar een foto met een bloemstuk er schuin ingestoken.* Ben toch wel erg beneiwud hoe dat er uit ziet . Hoe dat weggewerkt wordt enzo. Soort van foto in progres :)